Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZKD

Berichten: 109
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:34

Kinke schreef:
Babbelientje, je zou dan eens een clinic van Heather Moffett moeten meerijden. Wordt tijd dat ze weer naar Nederland komt :)


Heather komt volgend jaar waarschijnlijk weer naar Nederland, stal omgeving Amsterdam dus....

Kinke

Berichten: 20566
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:40

ZKD schreef:
Heather komt volgend jaar waarschijnlijk weer naar Nederland, stal omgeving Amsterdam dus....



Ohhhhh…hier zouden zoveel mensen zoveel van opsteken, op een geweldig leuke en vriendelijke manier!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:53

ZKD schreef:
Kinke schreef:
Babbelientje, je zou dan eens een clinic van Heather Moffett moeten meerijden. Wordt tijd dat ze weer naar Nederland komt :)


Heather komt volgend jaar waarschijnlijk weer naar Nederland, stal omgeving Amsterdam dus....


Weet je door wie het georganiseerd wordt? Ik heb evt. wel interesse.

ZKD

Berichten: 109
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:31

FCSA schreef:
Weet je door wie het georganiseerd wordt? Ik heb evt. wel interesse.


Als ik meer details weet kom ik er op terug.

bestbuddy
Berichten: 50
Geregistreerd: 03-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:30

Edward!

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:39

Voor mij ook graag Ingrid Klimke voor de samengestelde sport! In alle drie de takken blinkt zij uit, ik kijk echt tegen haar op :)

Bambiliny

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:59

Anky *\o/*

Marcella2010

Berichten: 56
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:17

Het lijkt me echt heel gaaf en interessant om een keer bij Edward Gal te rijden

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 07:43

Adelinde Cornelissen, Anky v Grunsven of Edward Gal!

XavierB

Berichten: 228
Geregistreerd: 11-04-14
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 04:50

Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):

Buck Brannaman, Philippe Karl, Wolfgang Krishke, Pedro Torres, Walter Zettl

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:52

Als je op de eventing tour gaat raad ik Elaine Pen en Tim Lips af, zij kunnen het gewoon niet overbrengen. Ik zou zelf heel graag een keer bij Merel Blom gaan trainen, zij schijnt heel goed te zijn!
Raijmakers viel mij persoonlijk erg tegen, Rob Ehrens heb ik al een aantal keer bij mogen rijden, hij is echt fantastisch _/-\o_
Verder vind ik Adelinde heel fijn, en laatst Patrick van de Meer en de Alex/Diederik van Silfhout gezien en die zijn ook echt super!

ElCid

Berichten: 9234
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:02

XavierB schreef:
Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):

Buck Brannaman, Philippe Karl, Wolfgang Krishke, Pedro Torres, Walter Zettl


Pedro Torres is een druk man, we zijn daar vorig jaar geweest en voorlopig heeft hij geen tijd voor Nederland. Wolfgang Krishke zit niet zo ver weg! Jeff Sanders heeft met hem samengewerkt bij de Vaquero classics van 2014.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41754
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:10

Roelie Bril. Daar zou ik heel graag weer eens les van hebben.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:27

Ik ben al eens een lesje gaan volgen bij Alex v silfhout. Was echt suuuper interessant.

Binnen 2 weken komt Helen Langehanenberg naar België en ik heb ook 1 plaatsje weten vast te krijgen voor een lesje!!
Kost wel wat natuurlijk.. 45 min les = 150 euro.

oji

Berichten: 4272
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:28

Voor springen zou ik wel eens een clinic van Henk Nooren willen. Geweldige stylist en als ik zie hoe die zijn dochter opgeleid heeft _/-\o_
Verder Ingrid Klimke (helaas is mijn duits niet zo bie), William Fox-Pitt of Pippa Funnell.

XavierB

Berichten: 228
Geregistreerd: 11-04-14
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:14

ElCid schreef:
XavierB schreef:
Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):

Buck Brannaman, Philippe Karl, Wolfgang Krishke, Pedro Torres, Walter Zettl


Pedro Torres is een druk man, we zijn daar vorig jaar geweest en voorlopig heeft hij geen tijd voor Nederland. Wolfgang Krishke zit niet zo ver weg! Jeff Sanders heeft met hem samengewerkt bij de Vaquero classics van 2014.


Ik had inderdaad al iets vernomen over de samenwerking tussen die twee. Ik zal Jeff trouwens normaliter ontmoeten op een praktisch symposium dit jaar (heel misschien zal Wolfgang er ook zijn), dus ik ben benieuwd.

Pedro Torres, het zal wss wachten tot hij iets meer op lesgeven gaat focussen, hoe bevond je eigenlijk zijn inzichten?

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:47

bobje26 schreef:
Franke Sloothaak, Albert Voorn, Sjef Jansen, Edward Gal. :)


Leuk dat je voor Franke sloothaak kiest :-) is toevallig mijn oom.

Hij kent zich goed uit in zowel springen als dressuur matig rijden. Zijn eigen woorden: dressuur is de basis van het springen.

Hij kan alles zo uitleggen dat je het goed verstaat, en ook precies zo uitleggen hoe hij iets doet.
Duur maar echt een aanrader om een clinic te volgen!

Ik zou zelf van franke natuurlijk maar ook van edward een clinic volgen willen.

ElCid

Berichten: 9234
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:36

XavierB schreef:
ElCid schreef:
XavierB schreef:
Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):

Buck Brannaman, Philippe Karl, Wolfgang Krishke, Pedro Torres, Walter Zettl


Pedro Torres is een druk man, we zijn daar vorig jaar geweest en voorlopig heeft hij geen tijd voor Nederland. Wolfgang Krishke zit niet zo ver weg! Jeff Sanders heeft met hem samengewerkt bij de Vaquero classics van 2014.


Ik had inderdaad al iets vernomen over de samenwerking tussen die twee. Ik zal Jeff trouwens normaliter ontmoeten op een praktisch symposium dit jaar (heel misschien zal Wolfgang er ook zijn), dus ik ben benieuwd.

Pedro Torres, het zal wss wachten tot hij iets meer op lesgeven gaat focussen, hoe bevond je eigenlijk zijn inzichten?


Pedro is juist minder clinics gaan doen, van 35 per jaar naar ca. 17...........en hij was niet van plan om dat voorlopig te veranderen, heel jammer, maar die man heeft ook een leven :o . Prima inzichten; veel respect naar het paard, geen dwang, veel aandacht voor het soepel maken en in balans brengen en vrij streng naar de ruiter ;) m.b.t. hulpen etc.. Hij is daarin heel duidelijk; als jij als ruiter het niet goed doet kan je niet van je paard verlangen dat die begrijpt wat je bedoelt. We hebben hem ook met Oxidado aan het werk gezien, fantastisch. Hij geeft overigens wel les op de stal waar hij nu staat, dus je paard inladen en daar gaan lessen kan, hebben wij ook gedaan ;) ( is wel een eindje rijden... )

Jeff Sanders is een fantastisch mens ( en in juni voor een clinic in Nederland).

Gelukkig kunnen wij rekenen op de inzichten van een aantal grootmeesters als Jeff Sanders ( en in het verleden Jean Claude Dysli R.I.P. ), Antonio Borba Monteiro ( en voor die tijd Francisco Bessa de Carvalho).

In september zijn de Vaquero Classics in Dld., bedoel je die?

Maar on-topic; ik zou niet weten van wie ik verder nog een clinic / les zou willen volgen, de mannen die ik genoemd heb, hebben alle kennis is huis. In september kan ik Ernst Peter Frey nog toevoegen aan het lijstje, die geeft les tijdens de Classics.

Hier in Nederland is er i.m.o. niemand die dit illustere gezelschap kan versterken, daarbuiten zou ik het ook niet weten.

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:51

Babbelientje schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al eens eerder gezegd is, maar ik zou het heel erg leuk vinden als er ook dressuurclinics zouden worden aangeboden voor mensen die niet al op Z niveau rijden, ofzo. Eigenlijk voor mensen die nog helemaal niet aan wedstrijden toe zijn, maar daar wel graag naartoe willen werken. Echt basis dingen: nageeflijkheid, rechtgerichtheid, balans, enzo. Als ik nu foto's van clinics zie, zie ik paarden die al supergeweldig lopen (in mijn ogen). Prachtig, maar ik zou het met mijn hobbelpony ook best leuk vinden! :)

En dan specifiek voor mij: op gebied van echt klassieke dressuur. Maar weet niet zo goed wie daar de grootheden in zijn... :P

Klopt dat vind ik ook. Niet iedere ruiter zit al op Z niveau. De basis moet eerst goed zijn en daar heb ik ook hulp bij nodig. Om een hulp te krijgen van Tristan zou ik erg leuk vinden maar er zijn er natuurlijk veel meer. Maar een clinic vind ik minder een lesweek of lang weekend zou ik leuk vinden, maar dan ook met ruiters van ongeveer hetzelfde niveau of hetzelfde niveau paard.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:26

ynid1 schreef:
Babbelientje schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al eens eerder gezegd is, maar ik zou het heel erg leuk vinden als er ook dressuurclinics zouden worden aangeboden voor mensen die niet al op Z niveau rijden, ofzo. Eigenlijk voor mensen die nog helemaal niet aan wedstrijden toe zijn, maar daar wel graag naartoe willen werken. Echt basis dingen: nageeflijkheid, rechtgerichtheid, balans, enzo. Als ik nu foto's van clinics zie, zie ik paarden die al supergeweldig lopen (in mijn ogen). Prachtig, maar ik zou het met mijn hobbelpony ook best leuk vinden! :)

En dan specifiek voor mij: op gebied van echt klassieke dressuur. Maar weet niet zo goed wie daar de grootheden in zijn... :P

Klopt dat vind ik ook. Niet iedere ruiter zit al op Z niveau. De basis moet eerst goed zijn en daar heb ik ook hulp bij nodig. Om een hulp te krijgen van Tristan zou ik erg leuk vinden maar er zijn er natuurlijk veel meer. Maar een clinic vind ik minder een lesweek of lang weekend zou ik leuk vinden, maar dan ook met ruiters van ongeveer hetzelfde niveau of hetzelfde niveau paard.


Bij bv, Anja Beran, Bento Castelhano, Will Fearber of de clinics van ElCid (hierboven( kun je ook best meedoen met een lager niveau, hoor :j

XavierB

Berichten: 228
Geregistreerd: 11-04-14
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:28

ElCid schreef:
In september zijn de Vaquero Classics in Dld., bedoel je die?

Maar on-topic; ik zou niet weten van wie ik verder nog een clinic / les zou willen volgen, de mannen die ik genoemd heb, hebben alle kennis is huis. In september kan ik Ernst Peter Frey nog toevoegen aan het lijstje, die geeft les tijdens de Classics.

Hier in Nederland is er i.m.o. niemand die dit illustere gezelschap kan versterken, daarbuiten zou ik het ook niet weten.


Neeneen, ik was verkeerd (had de berichtgeving niet goed gelezen): hij wou komen, maar moest helaas afzeggen omwille van de drukke agenda.

Het symposium waarover het gaat is een evenement dat vooral handelt rond middeleeuwse paardenkunst (maar die vanuit diverse traditionele disciplines dient gereconstrueerd te worden). Het is echter geen open evenement (voor zover ik het heb begrepen).

Nu, hou mij zeker op de hoogte rond dat soort evenementen (zeker mocht je Pedro Torres weten te strikken). Dit jaar zit de kalender voor mij jammer genoeg al aardig vol tot in september (maar als je iets op het winterprogramma hebt staan, stuur gerust maar door).

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:57

zelmago4it schreef:
Als je op de eventing tour gaat raad ik Elaine Pen en Tim Lips af, zij kunnen het gewoon niet overbrengen. Ik zou zelf heel graag een keer bij Merel Blom gaan trainen, zij schijnt heel goed te zijn!
Raijmakers viel mij persoonlijk erg tegen, Rob Ehrens heb ik al een aantal keer bij mogen rijden, hij is echt fantastisch _/-\o_
Verder vind ik Adelinde heel fijn, en laatst Patrick van de Meer en de Alex/Diederik van Silfhout gezien en die zijn ook echt super!


Merel is heel goed, dressuurmatig een hele fijne trainster en ook wat betreft springen. De crosslessen zitten er nog aan te komen voor mijn dochter maar bij de dressuur en springlessen vond ik haar heel fijn en gericht lesgeven.

ElCid

Berichten: 9234
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:20

Citaat:
Bij bv, Anja Beran, Bento Castelhano, Will Fearber of de clinics van ElCid (hierboven( kun je ook best meedoen met een lager niveau, hoor




Sterker nog, ik zou zelfs ruiters op lager niveau en/of met jonge paarden willen aanraden om lesweekenden/ clinics te volgen bij dergelijke trainers; een goed begin is nl. echt het halve werk ;)

"Only perfect practice makes perfect!

snellemerlin
Berichten: 125
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:48

Ik doe graag mee met de clinic van Warwick Schiller in augustus! door het jaar heen les ik via de online subscrption bij hem en 1 per jaar een clinic als hij in nederland is. daarnaast zijn er steeds meer mensen die via hem lessen en onderling elkaar supporten. super duidelijk, heel effectief en gewoon erg leuk en interessant!

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:51

snellemerlin schreef:
Ik doe graag mee met de clinic van Warwick Schiller in augustus! door het jaar heen les ik via de online subscrption bij hem en 1 per jaar een clinic als hij in nederland is. daarnaast zijn er steeds meer mensen die via hem lessen en onderling elkaar supporten. super duidelijk, heel effectief en gewoon erg leuk en interessant!

Me too, Warwick rules! 8-)
Meedoen aan een clinic van Buck Brannaman lijkt me ook geweldig! :j