Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannedavito
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-02-15

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:37

Merel Blom

elinechris

Berichten: 19
Geregistreerd: 22-03-16
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:01

Carl Hester _/-\o_

Elizah_16

Berichten: 50
Geregistreerd: 12-05-16
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:54

Edward Gal & Merel Blom.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:08

Als ik weer paard zou rijden en de kans krijg om mee te doen aan een clinic, dan zou ik kiezen voor Carl Hester.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:03

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sweetwizard1
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Bij mijn familie

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:21

Edward Gal & Carl Hester :j

ElCid

Berichten: 9234
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:06

galaxyfizzy schreef:
Als toeschouwer al aanwezig geweest bij Anja Beran. Zij staat ook bovenaan op mijn lijst van mensen waarbij ik graag eens een clinic zou willen meerijden. De clinic van Julio Borba vond ik ook erg fijn om naar te kijken als toeschouwer zijnde. Bij hem zou ik ook wel eens rijdend willen meedoen aan een clinic.

Ik ervaar een trainer liever eerst als toeschouwer bij een clinic voordat ik aan zo'n clinic zou deelnemen als participant. Mijn ervaring is dat sommige mensen met een goede reputatie in het echt heel erg kunnen tegen vallen qua manier van trainen en didactische vaardigheden.


Inderdaad, ik heb in het verleden wel vaker lessen gehad/ gezien van ruiters die het op wedstrijden goed doen, de kwaliteit van hun lessen viel zwaar tegen. Goed kunnen rijden en goed kunnen les geven zijn 2 compleet verschillende dingen, goed didactisch te werk gaan is zo moeilijk! Het kunnen uitleggen van iets wat jijzelf als "gewoon" of "natuurlijk" ervaart is het lastigste wat er is.
Voor mij dus ook van belang dat ik lessen rijd bij goede lesgevers, die niet alleen didactisch onderlegd zijn, en hun technieken zelf begrijpen en in kleine "hapklare brokjes" kunnen uiteenzetten maar dan ook nog graag 100% op de hoogte zijn van de anatomie van paard en ruiter ( zou logisch moeten zijn, maar is dat absoluut niet) en ruiter en paard met respect behandeld!
In veel gevallen betekent het daarom dat ik eigenlijk zelden bij actieve wedstrijd ruiters les...........het meeste op paardengebied heb ik geleerd van mensen die nooit, zelden of al heel lang niet meer in de buurt van een wedstrijd ring zijn geweest.

Waarbij ik niet zeg dat er geen wedstrijd ruiters zijn die prima les kunnen geven hoor, ik zeg alleen dat
het niet vanzelfsprekend is :D

Kinke

Berichten: 20565
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Bij wie zou je een clinic willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:31

Helemaal mee eens ElCid. Iemand die dat heel goed kan is Heather Moffet. Duidelijke uitleg, het maakt haar helemaal niets uit of ze les moet geven aan iemand die voor het eerst op een paard zit of iemand die fanatiek wedstrijden rijdt op hoog niveau. En ben je hartstikke onzeker of bang, zeker weten dat je met een enorme grijns van je paard stapt aan het einde van de les :D