Op een shetlander rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xdeemm1994

Op een shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:30

Hoi ,

Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden ;)
Paar jaar terug reed ik nog op mijn shetlander , qua lengte en gewicht ben ik niet veranderd..
Vinden jullie dit veel te groot of zou dit nog kunnen (pony heeft nooit last gehad tijdens het rijden van me benen .. )

Nu rij ik niet meer op me shet hoor , maar ben even benieuwd..
De een zegt je moet er gewoon weer opstappen en de andere zegt van niet ..
Een goede ruiter vinden voor hem is erg lastig omdat hij echt een eigen wil heeft en voor de kleine ruiters is hij echt te eigenwijs.

Mijn shetlander is wel lekker groot en stevig , en ik zelf ben niet echt groot heb alleen helaas wat lange benen .
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-JGOQXCLA.jpg
Kaai en ik

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-KNHCCMS3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto540-VT4S6D7R.jpg

Ben benieuwd wat vinden jullie ??

- te groot voor het oog
- te groot omdat het zielig is
- past net nog

Ik hoef geen commentaar verder , ben alleen benieuwd !
Foto's zijn van paar jaar terug .

Chiave

Re: Op een shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:31

Ik denk dat onderwerp op bokt al wel een paar keer besproken is, met vele rellen tot gevolg. Misschien eerst even de zoekfunctie gebruiken.

Een shetlander is voor kleine kindjes om op te rijden en jij weet zelf wanneer je te groot bent dat het niet meer gaat.

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:41

ik zal weer een ritje maken en en heel goed voelen en kijken of hij er miss last van heeft. en idd die rellen... was zelf ook slachtoffer :') :j ik heb ook een (verzorg) shetje en ik rijd er ook nog op. als je er weer is op gaat wil je dan foto pben? ben erg benieuwd! leuke pony btw <3

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:54

In mijn mening moet het wel kunnen, het is inderdaad zo dat je zelf moet aanvoelen of het nog gaat, dat laat je pony je echt wel weten ;)
Maar ik vind niet dat een shet alleen voor kleine/jonge kinderen is, sommige zijn daar ook echt niet geschikt voor qua karakter.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:09

Ik heb mijn Shet zelf ingereden. Liever een iets te grote ruiter met de juiste hulpen dan een knullige ruiter met de juiste maat.
Shet heeft jarenlang dienst gedaan als kinderpony maar... als meneer weer eens ècht kuren kreeg die ik er vanaf de grond niet binnen de minuut uit kreeg stapte ik er gerust weer vijf minuten op.
Shet zelf wist dondersgoed bij wie hij kuren kon vertonen en bij wie niet. De lesgeefmevrouw van de manege in mijn dorp kon dit niet zo waarderen. Ze kwam na een kwartier "rijden" te voet terug met een bijzonder vrolijke Shet aan haar zijde (en voor haar, achter haar, links en rechts van haar).

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:29

Het zijn niet de allerduidelijkste foto's... Toch vindt ik persoonlijk dat het nog wel ging. Ja je bent te lang voor het plaatje, maar plaatje zegt lang niet alles.

Ik stuur je even een foto in pb, met 2 foto's van mijzelf en vergelijk je ff met die foto's

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:44

Ik vind dat het nog wel kan, ik verzorg zelf ook een shet daar heb ik ook nog best lang op gereden. Shetjes zijn sterk en kunnen behoorlijk eigenwijs zijn. Shetjes kunnen best wat hebben en ik vind dat dit nog wel kan. Het ligt natuurlijk ook aan je gewicht maar dat zal niet het probleem zijn

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 03:31

't is een mooie stevige shet en lekker aan de maat, echt te zwaar zal je niet voor m' zijn.. ik vind het in dit geval lastig bepalen of het nou kan of niet. Zou er in ieder geval zeker geen dingen doen die zeer goede balans vergen, zoals springen (aangezien je bovenlichaam toch best lang is), en denk dat je net zo veel plezier aan m' kan beleven als je hem voor een wagentje zet of aan de lange lijnen. :)

Wil nog wel even als kanttekening zeggen dat als je pony in jouw ogen aangeeft dat 'ie het goed aan kan, dat dat nog niet betekent dat hij echt geen last heeft, of dat hij er op de lange termijn geen problemen aan over kan houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 07:23