Voorbeeld houding en zit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Voorbeeld houding en zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 12:46

Hoi bokkers,

Naar aanleiding van dit topic uit 2011: [RT-D] Wie is jouw grote voorbeeld (houding en zit)? , ben ik wel benieuwd wie jullie voorbeeldruiters zijn op dit moment qua houding en zit.

Mijn voorbeeldruiters zijn voor de dressuur Edward Gal, vind dat hij heel erg mooi en stil zit, Charlotte Dujardin, hetzelfde als Edward Gal, vind het heel fijn om naar te kijken. En ik zag laatst ook een filmpje op TopTalentDressage van Robin Bernoski, en hij heeft ook een prachtige stille houding en zit zeg! Ook zeker een voorbeeld :)

Voor het springen vind ik Gerco Schroder zeker een voorbeeld. Als ik springen kijk op tv, dan zitten er soms ruiters bij die zo veel bewegen, en dan lijkt het nog sneller te gaan. Terwijl Gerco Schroder dan veel rustiger zit en ook heel erg snel is. :))

Ben benieuwd naar jullie voorbeelden. :)

Groetjes,
Nynke

poes

Re: Voorbeeld houding en zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:34

Ik vond Silfhout mooi zitten maar vooral: heel mooi de hulpen geven! Heel 'zacht' en altijd 'on cue' maar met een maximaal resultaat.

Dujardin idd, denk dat die wel top is nu.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:42

Laatste wat ik van Gal en Dujardin gezien heb, vind ik die zeker geen voorbeeld zit hebben. Ze hangen achterover. Zijn vast nog wel heel veel meer ruiters, maar de eerste die bij mij opkomt is Anja Beran :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 03:23

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 03:29

ZeSteigert schreef:
Deze in ieder geval niet :')
http://i57.tinypic.com/2115onn.jpg
Helaas te groot dus in linkje, heb echt zo hard gelachen om zijn gestoorde techniek.

Maar toch rondkomen, zoiets snap je nu eens niet e :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 03:32

Mijn voorbeeld is het niet, maar knap vind ik het zeker!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:40

Dressuur: Uta Graf.

Springen: Beezie Madden

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 02:12

Zolang het voor mij en voor mijn pony goed voelt is het ook goed. Ik heb geen voorbeeldruiters nodig omdat ik ook geen voorbeeldpaarden heb.
Ik moet het doen met de pony die ik heb. En samen maken we daar het beste van.

Natuurlijk kijk ik naar topruiters maar omdat ik geen toppony heb hoef ik daar geen voorbeeld te zoeken.
Wij zijn samen zo goed als we samen kunnen zijn.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 02:21

danzzz schreef:
Zolang het voor mij en voor mijn pony goed voelt is het ook goed. Ik heb geen voorbeeldruiters nodig omdat ik ook geen voorbeeldpaarden heb.
Ik moet het doen met de pony die ik heb. En samen maken we daar het beste van.

Natuurlijk kijk ik naar topruiters maar omdat ik geen toppony heb hoef ik daar geen voorbeeld te zoeken.
Wij zijn samen zo goed als we samen kunnen zijn.

Kan me niet voorstellen dat jij liever als een lama op je paard zit dan als Edward of Anky :+

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 03:14

Wie zegt dat ik als een lama zit? Ik zit beter dan Edward en Anky, op mijn pony!
Ik heb genoeg lessen gehad om goed te zitten. Zo goed zelfs dat jij waarschijnlijk op mijn pony, door mij ingereden, niet weg kan rijden. Die gaat gerust de eerste 300 meter in zijn achteruit als je niet kunt zitten.

Maar!!! Ik heb geen paard zoals Anky of Edward. Net zoals heel veel anderen moet ik het doen met wat ik heb. En daar is helemaal niks mis mee.

Iedereen moet het doen met wat hij/zij heeft. En een voorbeeld kan helpen maar is zeker niet zaligmakend.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 03:48

Wat heeft het dier waarop je zit voor invloed op jouw houding en zit? :?

Op het moment rij ik zelf niet eens, maar ik heb zeker wel een paar voorbeeldruiters. :j

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:39

danzzz schreef:
Wie zegt dat ik als een lama zit? Ik zit beter dan Edward en Anky, op mijn pony!
Ik heb genoeg lessen gehad om goed te zitten. Zo goed zelfs dat jij waarschijnlijk op mijn pony, door mij ingereden, niet weg kan rijden. Die gaat gerust de eerste 300 meter in zijn achteruit als je niet kunt zitten.

Maar!!! Ik heb geen paard zoals Anky of Edward. Net zoals heel veel anderen moet ik het doen met wat ik heb. En daar is helemaal niks mis mee.

Iedereen moet het doen met wat hij/zij heeft. En een voorbeeld kan helpen maar is zeker niet zaligmakend.

Staat er toch ook niet???