Citaat:
Nee, er staat juist dat het met de slof het hoofd in gedwongen positie houden fout is. Correct gebruik:
Bij een correct en tijdelijk gebruik werkt de slofteugel alleen in wanneer het paard het hoofd te hoog brengt. De slofteugel wordt correct gebruikt als deze bij de juiste hoofd-halshouding in een boogje hangt en alleen strak staat wanneer het paard het hoofd te hoog brengt.
Samengevat: de slofteugel dient om te voorkomen dat het paard zich sterk maakt, niet om het hoofd naar beneden te houden.
Voorkomen dat het paard zich sterk maakt door een bepaalde hoofd houding niet te accepteren, in principe blijft dit hetzelfde toch? Zover ik kan lezen is er dan nooit juist gebruik van de slof? Want jij citeert dat de slof strak komt te staan bij elke houding van het hoofd boven de loodlijn, wat op mij neer komt als dwingen in een bepaalde hoofd positie? Of ziet bokt fout gebruik enkel als de stof altijd strak staat, zelf op/achter de loodlijn? Want met een slof wordt er dan toch eigenlijk nooit van achter naar voren gereden? Indien ik dit nog steeds fout in zie hoor ik het graag