Is mijn zadel te klein??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shellieb

Is mijn zadel te klein??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:48

Hoi hoi
Ik had een vraagje..
Ik weet niet of dit zadel te klein is voor mijn paard?
En of hij wel goed ligt.
Ik heb namelijk opzadelen en alles zelf moeten leren zonder hulp dus weet ik niet zeker of ik het goed heb gedaan...
Afbeelding

Afbeelding

Een reactie zou fijn zijn hihi groetjes !

Dobel

Re: Is mijn zadel te klein??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:49

naar mijn idee kiept die naar voren waardoor die te strak ligt op de schoft en hierop drukt en achter kleppert.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:51

Je zadel lijkt ook wat te ver naar achteren te liggen...

Verder kunnen we niet oordeel over hoe het zadel bij dit paard ligt, daarvoor moet je aan alle kanten
kunnen kijken en voelen...

Bentee

Het is een beetje lastig te beoordelen vanaf foto's, maar op de eerste foto's lijkt het zadel aan de achterkant niet helemaal goed te liggen... hij kantelt ''omhoog'' beetje lastig uit te leggen

M_arjolein

Dat vind ik ook lijken op de 1e foto, maar de 2e valt het wel weer mij. Alleen dat is niet echt een duidelijke foto. Weet je, wij kunnen je wel adviezen geven, maar ik zou er toch iemand met verstand naar laten kijken. Dan weet je het zeker, en misschien kunnen zij met kleine aanpassingen je zadel goed passend maken.

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:53

Dobel zegt precies wat ik wilde typen.
Maak anders een vrijblijvende afspraak met een zadelmaker/passer die kan jou in iedergeval deskundig advies geven. Vannuit de foto kun je niet heel goed oordelen mtb de kamer van het zadel op de schoft

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:54

op foto's is het altijd moeilijk beoordelen...
maar wat ik zo zie is het een zadel van slechte kwaliteit..
op de eerste foto staat het paard met het hoofd aan de grond, dan kun je er helemaal niets van zeggen..
op de tweede foto zie ik dat de stijgbeugelriemen netjes recht naar beneden hangen, daaraan kun je zien dat het zadel iig in balans ligt.. ook ligt het zadel netjes op de juiste plaats op de rug, niet te ver naar voren of achteren.. om echt een goed beeld te kunnen vormen zou je het zadel zonder singel en dekje op je paard moeten leggen, en dan een foto maken recht van achteren boven op de kont zeg maar, en ook recht van voren.. maar vooralsnog lijkt het zadel redelijk goed te liggen..
voor een echt advies zou je het best een zadelmaker kunnen laten komen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:58

op foto's is het lastig te beoordelen maar op de 1e foto lijkt het alsof het zadel voor te strak is en achterkant daardoor omhoog gaat
2e foto vind ik meevallen
wel goed dat je er aandacht aan besteed :)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:00

Sorry , maar op foto 1 lijkt het wel een shetlander zadeltje.... ik dacht eerst dat je een grapje maakte _O- Het ziet er op foto 1 echt heel klein uit!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:04

Het is op deze manier onmogelijk te beoordelen of het zadel goed is. Je zou ook vooraan onder de kamer en boom moeten kunnen kijken + hoe het daar ligt met ruiter erop.

Shellieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:07

Ow oke ... Ik laat er wel iemand naar kijken die er verstand van heeft. Dankje voor de "vriendelijke" reacties ! :)