Sterke rechter kant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thasja

Sterke rechter kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 20:57

Hoi hoi,

Het paard waar ik op de manege rijd is Kamouflage, en het is vreselijk lieve schat! Nu heeft hij wel een heel groot nadeel: hij is vreselijk sterk aan zijn rechterkant in de mond. Ook de ruiter die na mij op hem rijdt klaagt er over. Nu zou ik graag willen weten of er überhaupt iets is wat je er aan kan doen, en wat je kan doen om te voorkomen dat je zelf heel sterk op rechts wordt wat weer een nadeel wordt als je op andere paarden rijdt. Voor mij is dit bij het paardrijden een grote irritatie, want ik kan hierdoor op Kamou niet eens fatsoenlijk door de hoeken rijden of een mooie volte, omdat hij eigenlijk gewoon te sterk voor me is op dat punt. Nu is het niet zo dat ie perfect en in rolkür of weet ik veel wat moet lopen, maar het zou toch fijn zijn als hij wat beter en gemakkelijker te sturen is, als hier al wat aan te doen is :)

Groetjes!

nina82

Re: Sterke rechter kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:28

Tja... dat is altijd moeilijk met manege paarden, zoveel ruiters erop die allemaal anders rijden...

Wat je kan vragen aan de manege eigenaar is wanneer zijn tanden voor het laast zijn nagekeken, misschien heeft hij haken? en of het zadel eventueel goed ligt.

Verder moet je vooral niet zelf vastpakken met rechts, hoe meer jij terugtrekt hoe sterker hij wordt.
Probeer contact te zoeken met je linker teugel, rechts er wel bijhouden natuurlijk, en probeer hem met je rechterbeen maar je linker teugel toe te rijden.
Links moet hij weer aannemen zodat je op 2 teugels kan gaan rijden.
Als je op de rechterhand rijdt moet je op voltes en wendingen je rechterhand goed van de hals doen , niet naar je toe, en probeer het paard om je rechterbeen te laten buigen.

Maar zoals ik al zei zal het niet meevallen met een manegepaard!

Thasja

Re: Sterke rechter kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 05:48

Dankje, ik zal het eens proberen!