Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan heb ik het wel over 20 jaar geleden uiteraard.
Reageert hij daar niet goed genoeg op, dan leg ik mijn been aan.. reageert hij daar niet op, dan haal ik de neckreining erbij.. daarna leg ik de zweep tegen de hals, en daarna kom ik pas aan het bit. Zo ver komt het eigenlijk nooit
8nnemiek schreef:Vroeger op de manege hebben wij serieus geleerd 'als je naar rechts wil trek je aan de rechterteugel en naar links aan de linkerteugel'Dan heb ik het wel over 20 jaar geleden uiteraard.
Overigens denk ik dat die uitspraak er nu erg zwart-wit staat en dat ze het echt wel iets genuanceerder heeft gebracht. Interviews...
Eerst verkeerd aanleren en dan weer afleren is een stuk moeilijker. Kirsha schreef:Gelukkig hoeft niet iedereen een voorbeeld te nemen aan AnkyOverigens denk ik dat die uitspraak er nu erg zwart-wit staat en dat ze het echt wel iets genuanceerder heeft gebracht. Interviews...
.
famke43 schreef:maar je kunt moeilijk zo'n klein hummeltje dat nog zo onstevig als wat zit gaan leren om te sturen met dr benen,
Das ook iets wat tegenwoordig niet meer zoveel meer voorkomt... Eclare schreef:Kirsha schreef:Gelukkig hoeft niet iedereen een voorbeeld te nemen aan AnkyOverigens denk ik dat die uitspraak er nu erg zwart-wit staat en dat ze het echt wel iets genuanceerder heeft gebracht. Interviews...
Nou eerlijk gezegd heeft ze het wel zo gezegd, kijk maar naar:
http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG4go
op 4:20
Maar on topic, zoals Amaranth al aangaf,
het hoort om met benen en zit te sturen en niemand zal je dat hier tegenspreken. Terwijl als je op de gemiddelde wedstrijd kijkt het nog wel anders is.

Just_Sannee schreef:Ik probeer zoveel mogelijk met mijn lichaam te sturen, zit/benen. Maar ik geef heel eerlijk toe dat als ze weer eens haar dag niet heeft en gewoon nérgens naar luistert (gister was zo'n dag), dat ze dan echt gewoon níéts doet wat ik vraag. Als ze de bocht niet door wilt op hulp van mijn zit/benen, dan help ik haar met de teugels wat bij, gister had ze écht haar dag niet en wou ze gewoon ook niet meer links of rechts, ja na een tijdje verloor ik mijn geduld en heeft ze na de zoveelste weigering een ruk in haar mond gekregen. Trots ben ik er absoluut niet op, maar ben wel eerlijk. Vandaag had ik haar weer héérlijk aan het lopen
Just_Sannee schreef:Ze schrok er even van, maar ze werd wel even wakker geschud. Post is trouwens iets aangepast, doet er ook verder niet toe.
Normaal gesproken is ze echt héél licht in haar mond en heel fijn te rijden, maar 1x in de zoveel tijd is het net gewoon een baksteen waar je opzit