hoe gebruiken jullie een trainingsmolen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

hoe gebruiken jullie een trainingsmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:02

Hallo bokkers, ik sta sinds kort op een accommodatie met een trainingsmolen. Mijn paard heeft kissing spines, dustwee x per week moet ik hem longeren, lang en laag. Ik heb het idee om hem in de trainingsmolen bij te zetten met een elastiek zodat hij laag moet lopen en niet erin kan gaan hangen. Hebben jullie nog meer tips om een trainingsmolen handig te gebruiken?

Cheminee

Re: hoe gebruiken jullie een trainingsmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:35

Gevaarlijk idee in de molen met molen, zou hem lekker blijven logeren en de trainingsmolen als extra erbij houden

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:37

Lijkt mij ook niet verstandig. Ik heb al wat paarden met een halster vast zien zitten in de molen... Dat is geen prettig beeld kan ik je vertellen en paard maakt zichzelf kapot door de paniek. Ik zou je paard dus niet met elastiek id molen zetten :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:01

Lijkt mij niet verstandig bovendien gaan ze van elastieken juist hangen/worden ze onrustig van in aanleuning.

VIP518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:59

Op mijn werk hebben we een trainingsmolen, die alleen in stap kan. Dat vind ik zelf heel handig, want mijn baas heeft altijd weinig tijd haha! En de paarden hebben gewoon tijd nodig om warm te lopen dus kunnen ze dat doen terwijl we met een ander paard bezig zijn. Het zelfde geld voor uitstappen, zo krijgen de paarden wel wat ze verdienen, ruim de tijd om los te worden, en tijd om weer op adem te komen, zonder dat mijn baas z`n "tijd" "verspilt" wordt. Maar thuis stap ik ze gewoon lekker zelf in en uit, ik heb die "tijd" er namelijk wel voor haha! Maar als je toch beschikking er over hebt kun je ze i.p.v. uitstappen ook in de stapmolen zetten, en kun je zelf bijv. de stal uitmesten.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:26

helemaal eens met Ashley5760!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:30

Ashley5760 schreef:
Lijkt mij niet verstandig bovendien gaan ze van elastieken juist hangen/worden ze onrustig van in aanleuning.

Dan gebruik je die niet goed of snapt je paard niet wat hij met druk moet.
Hier zorgt het elastiek juist dat ze erg rustig en zacht in de hand worden met goed ruggebruik. Echter moet wel het achterbeen goed bijgetraind worden dus zou ik hem los in een stapmolen niet gebruiken.