Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Iejoorr schreef:eldora1 schreef:Dat 2de is geen eens rodeo maar gewoon western
Ik heb het 2e filmpje nooit bekekenWord altijd een stempel op gedrukt met ''schokkende rodeo''. Alles wat schokkend is hoef ik niet te zien
Iejoorr schreef:Ik vraag me af wat een weigering bij springen te maken heeft met een dood paard bij de rodeo? Ik vind dat niet hetzelfde
En cutting is ook geen rodeo hoor, een stalgenoot van mij doet ook weleens aan cutting. Een paard/ruiter wat aan cutting doet is totaal niet hetzelfde als rodeo
Ik vraag me dus ook af wat je doel van dit topic is
Iejoorr schreef:eldora1 schreef:`t eerste filmpje is wel erg maar het 2de is echt western.
2 cowboys die koeien bij elkaar drijven met western technieken zeg maar.
weet ff niet meer hoe dat heet
Oh ik bedoelde het 1e filmpjeIk telde vanaf de foto, het 1e filmpje nooit goed bekeken.

Babeau schreef:Op een paard gaan zitten dat geen mensen gewoon is en daardoor op een vreselijke manier om het leven kan komen is (volgens mij) niet te vergelijken met een weigering bij het springen? Ook is cutting is heel anders dan rodeo, bij cutting zijn de paarden beleerd ed, bij rodeo niet.

Wat kortzichtig kunnen mensen toch zijn, en hardnekkig in hun geloof dat ze het beter weten 

aikon schreef:Rodeo is een naam voor een evenement!! Niet voor een bepaalde onderdeel. Dus "gewoon western" en cutting vallen dar ook onder.Wat kortzichtig kunnen mensen toch zijn, en hardnekkig in hun geloof dat ze het beter weten

Cassidy schreef:Babeau schreef:Op een paard gaan zitten dat geen mensen gewoon is en daardoor op een vreselijke manier om het leven kan komen is (volgens mij) niet te vergelijken met een weigering bij het springen? Ook is cutting is heel anders dan rodeo, bij cutting zijn de paarden beleerd ed, bij rodeo niet.
Mag ik je even verwijzen naar het vorige topic? Bucking horses worden gericht gefokt, ze vinden hun werk leuk en zijn veel geld waard. Er wordt goed voor gezorgd. Op bokken kan niet getraind worden, dat hebben ze in zich of niet. Als een paard het niet in zich heeft dan bokt hij niet. Paard dat tijdens de rodeo overleed had een gescheurde slagader. Had Hickstead ook, doe je weinig aan. Kun je niet voorkomen. Sterfgeval is daarom niet rodeo gerelateerd.

Cassidy schreef:Waarschuwing! Filmpje van Bucking Horses, niet voor teerbesnaarde zieltjes.
http://www.youtube.com/watch?v=-qv4Eo5MtW0
Ik weet wel wie ik hier zielig vind. En dat zijn NIET de paarden!