wanneer ben je professional?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

wanneer ben je professional?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:33

in een andere topic kwamen we op het onderwerp 'professionals'. maar wanneer ben je dat eigenlijk? ik ken namelijk ook mensen die professionals genoemd worden en die hen brood ermee verdienen, maar die in mijn ogen helemaal niet zo professioneel bezig zijn... (paard in elkaar schoppen, slaan omdat ze niet doen wat ze willen. meer vragen van het paard dan dat het paard eigenlijk wilt/kan)

dus de vraag: wanneer is iemand voor jou een professional?

Anoniem

Re: wanneer ben je professional?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:34

Wanneer men ervan leeft. Dus ook de mensen die 'niet zo professioneel bezig zijn' zijn in principe professionals in dat opzicht.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:36

Als je je brood ermee verdient, ben je een professional. Dat ze dat op hun eigen manier doen, is hun keuze.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:37

en wanneer is iemand in jou ogen professioneel bezig? wanneer zou jij nou zeggen: die is echt professioneel!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:38

Ga met bovenstaande mee. Wil niet zeggen dat als je een professional bent je ook een goede bent natuurlijk. Dat is nog altijd een verschil in mening en ervaring.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:39

Dat is niet te zeggen. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik op een professionele manier mijn paard opleid, maar dat wil niet zeggen dat ik een professional ben, ik verdien er niets mee. Ik denk dat je die twee termen los van elkaar moet zien.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:47

Professioneel is toch gewoon een aanduiding voor wel of niet beroepsmatig dat heeft niets met kwaliteit te maken. Kijk naar professionele voetballers die doen het volgens allerlei bronnen om mij heen vaak bar slecht :') .

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:48

liedje89 schreef:
Professioneel is toch gewoon een aanduiding voor wel of niet beroepsmatig dat heeft niets met kwaliteit te maken. Kijk naar professionele voetballers die doen het volgens allerlei bronnen om mij heen vaak bar slecht :') .

_/-\o_

Mee eens, dat is ook wat ik bedoel met het uit elkaar halen van de twee woorden.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:49

Ik denk dat je hier de twee begrippen "professional" en "professioneel" door elkaar haalt.
De definitie van een professional is namelijk "iemand die een vak, kunst of sport beoefent voor zijn beroep; beroepsmatige beoefenaar"
Terwijl professioneel in de regel gebruikt wordt als synoniem voor bekwaam of vakkundig.

Iemand kan dus heel vakkundig met paarden omgaan, zonder dat dit zijn beroep is, net zo als een beroepsruiter juist heel onvakkundig met zijn paarden om kan gaan.

Over "wanneer vindt jij iemand een professional" is dus niet echt te discussiëren, omdat dit gewoon een definitie is en het dus al vast staat dat iemand een professional is als hij of zij beroepsmatig paardrijdt.
De vraag "wanneer vindt jij dat iemand professioneel met zijn paarden omgaat" levert denk ik een betere discussie op.