Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zelf ben ik wel liever van het wat laten uitgroeien, ze hebben nog een heel leven voorzich.
Feria schreef:We worden echt niet positief benoemd hier.

), maar die paarden hebben op zo'n leeftijd al best wat kracht ontwikkeld, meer body en worden alleen maar moeilijker om ohz te krijgen. We kunnen er dan wel ruiters als Gert en Herman op zetten die echt heel kundig kunnen blijven zitten, maar zoveel van die ruiters zijn er niet. Ga je dit soort paarden dus laten staan, ze helemaal laten uitgroeien en dan pas zadelmak maken, dan hoeft menig ruiter dat niet meer te proberen. 
Gini schreef:Tja, dit is de commercie en iets veranderen gebeurt toch niet. Het is natuurlijk makkelijker om het maatschappelijke klankbord (bokt) anonieme lafaards te noemen. Dan heb je de "tegenstander" onderuit gehaald nog voordat die op de hoogte is van hoe en wat. Vind ik eigenlijk een beetje laag, maar goed.
Feit is dat hier heel veel paardenmensen zitten, zowel uit Nederland en België en dat het heus niet allemaal schreeuwende en stampende meiden zijn.
Over het feit dat het ene 2,5 jarige paard er volwassener uitziet dan het ander, daar heb ik nog een mooie uitspraak van, gehoord van een oude boer:
"Het is niet omdat een 12-jarig meisje vrouwelijke vormen heeft, dat je erop moet kruipen."
Klinkt harsh, maar ik vind er wel een grond van waarheid in zitten. Vind dat ook altijd zo grappig als ze spreken over het uiterlijk, het is wat er vanbinnen gebeurd, dat telt. Als je een paard verkoopt kan er niet genoeg op de röntgen gezet worden, want een klein chipje kan een supergezond paard tot slachtpaard herleiden. Maar als het 'ons' dan uitkomt (bij vroeg willen inrijden bv.) dan ziet het paard er uiterlijk toch zo volwassen en sterk uit. Wat de pezen en gewrichten vanbinnen doen, dat is dan opeens van geen tel.
De paardensport, ik zal het nooit volledig begrijpen denk ik.
Dees schreef:Coby van Baalen, dat was toch die trainster van Power & Paint?
[VN] Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-
Wat mij betreft is mevrouw C. van Baalen for life gediskwalificeerd om ook nog maar iets te vinden van 'paardvriendelijk'.
Actions speak louder than words.