Ik vind het zo irritant dat mensen enkel zien dat het rijden niet goed gaat, het lijkt alsof ze alleen dit maar onthouden en dat ze dan alleen maar over je praten. Dat je een wedstrijd wint of je paard liep super dat zijn ze na 2dagen al vergeten, daar praat niemand nog over. Maar als je valt of even je geduld verliest en je paard een mep geeft daar word nog maanden over gepraat!
Ik had een tijdje geleden even een dipje met m'n paard, ze was hengstig en enorm tegendraads toen ben ik mijn geduld verloren en heb haar een paar meppen gegeven, had er gelijk erna spijt van en een enorm schuldgevoel over. Heb het sinds dien ook niet meer gedaan! Meestal rijd ik zelf niet eens met een zweep. Nu is er een jongen op stal die steeds gaat gaan vertellen hoe ruw ik wel niet ben, dat ik mijn paard sla enz. En dat door die ene keer dat ik in de fout ging
De dingen die ik goed doe dat zien ze niet!Ik vind het zo jammer, oke ik was fout en had dit niet hoeven doen, maar om daar maanden later nog over te praten? Dat is nu toch ook niet nodig? Hij laat het overkomen alsof ik mijn paard iedere dag afsla ofzo
En dat is nu enkel over mij, maar zo gaat het bij iedereen. Zelf bij topruiters, als die iets misdoen word er 100 uit over gepraat, maar niet over het feit dat ze net een grote prijs gewonnen hebben ofzo.
Het lijkt alsof mensen het niet over hun lippen krijgen om iets positief te zeggen, ookal reed je goed toch zullen ze iets zeggen op dat kleine puntje dat niet goed ging.
en hoor ik nooit meer dat ik te streng was
Zo'n bokkend paard is nou eenmaal spectaculair