Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Is het niet gewoon vergelijkbaar met trainen met gewichten?
Myfairytale schreef:Is toch verschrikkelijk, dat dat soort praktijken uitgevoerd worden, alleen omwille dat sommige mensen dat mooier vinden!
xTesslove schreef:Myfairytale schreef:Is toch verschrikkelijk, dat dat soort praktijken uitgevoerd worden, alleen omwille dat sommige mensen dat mooier vinden!
agree,
is toch eigenlijk best raar dat er zulke dingen worden gedaan bij dieren, puur en alleen omdat mensen dat mooi vinden.. oke, het is mooi als ze zo stoer hoog hun benen optillen, en je zal er best hogere punten mee scoren, maar het is toch best raar.
kleinvosje schreef:Als ik het goed heb, worden IJslanders ook getraind met lood in de strijklappen. Tuigers worden getraind met loodringen.
De bedoeling is inderdaad dat er meer knie-actie komt, en de benen hoger opgetild worden. Blijkbaar geeft het toch resultaat, anders zouden ze er niet mee doorgaan lijkt me.
Pauline schreef:Cer schreef:Is het niet gewoon vergelijkbaar met trainen met gewichten?
Lijkt me niet. Trainen met gewichten doe je geen dagenlang, laat staan wekenlang. Verder bouw je dat op, geen idee hoe dit hierbij gaat.
Ik vind het nogal shocking eerlijk gezegd, en vooral ook de lauwe reacties.Als je zo paarden moet dwingen tot klaarblijkelijk onnatuurlijke bewegingen om bij de top te horen vraag ik me af of dat wel de dieren zijn die je moet inzetten voor de fokkerij.
Je zoekt toch een hengt die goede gangen vererfd? En niet een hengst die deze niet kan vererven omdat hij ze simpelweg niet heeft van zichzelf maar als gevolg van overbelasting.
Vraag me ook ernstig af wat dit doet met de pezen enz voor een paard.