Aangezien er op bokt veel mensen zijn die ervaring hebben met het inrijden van paarden. Wil ik graag weten welke methode jij gebruikt. En waarom je deze gebruikt.
Ik zal zelf beginnen.
Wij leren het paard eerst longeren, met bijzet en zadel. Dit gaat allemaal op een rustig tempo. En enkel wanneer het paard er aan toe is.
Wanneer het paard goed naar de hulpen luisterd waaronder de HO goed is bevestigd zorgen we ervoor dat we de binnenbak op de helft afzetten.
We longeren het paard tot deze een beetje moe begint te worden. Om vervolgens met 1 man aan de buitenzijde die het paard aan een lijn vast heeft vast te houden. 1 Iemand die aan de binnen zijde de longeerlijn vast heeft en 1 iemand die er op gaat. Eerst beginnen we met hangen. Dit bereiden we uit met een stukje stappen. En zo langzaam er op. Dit gebeurt niet opdezelfde dag. Tot uiteindelijk het paard aan de buitenkant geen begeleiding nodig heeft en enkel aan longeerlijn zit.
Omdat ik gewend ben om het met rust te doen vraag ik me af waarom mensen een methode zoals
http://www.facebook.com/pages/Praktijk- ... 9895081672
Gebruiken.
Even voor de goede orde, ik heb niks tegen deze man heb respect hoe die kan blijven zitten maar ben oprecht geinteresseerd waarom mensen voor deze methode kiezen.
Hou de discussie netjes.
Mocht hier al een topic over zijn, graag een link (het liefst een recent topic)