Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:34

Hallo!

Ik ben érg van mening dat er oneerlijk is gejureerd. Ik ben van mening dat er ruiters zijn die ondergewaardeerd zijn en ook een paar overgewaardeerd. Waaronder Adelinde en Helen.

Ook vraag ik me af in welk opzicht de "vriendelijkheid" deel uitmaakt voor de score? Als ik naar een Laura kijk, vind ik het er allesbehalve vriendelijk uitzien.
Ook van Adelinde word ik niet vrolijk. Strenge hand en open mond.

Een Duitse jury die Anky op een 6e plaats zet, terwijl de rest haar op een 1e plaats zetten. Vreemd toch?

Wat vind jij er nou van?

Ayasha
Blogger

Re: OS: Oneerlijk gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:36

Dat het een keer klaar moet zijn met dat gezeik over jury's die "de pik" hebben op Nederland.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:37

Ayasha schreef:
Dat het een keer klaar moet zijn met dat gezeik over jury's die "de pik" hebben op Nederland.

Maar je vind het niet raar, dat er 1 jury is die gewoon zo ontzettend afwijkt in haar score van de overige jury's?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:37

Ayasha schreef:

_/-\o_

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:37

Wat ik er van vind? Dat we eens moeten stoppen met al dat gezeur over wel/niet eerlijk gejureerd/gereden bladiebla.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:38

Dat het onderdeel van de sport is en dat je dat moet accepteren. Als je dat niet kan wordt het tijd voor aan andere sport, zonder juryleden :Y)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:39

er is ook uitgelegt dat ( volgens mij de B-jury) iets anders ziet dan bijv. de A-jury. daar kan goed verschil inzitten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:39

Marjoow schreef:
Ayasha schreef:

Maar je vind het niet raar, dat er 1 jury is die gewoon zo ontzettend afwijkt in haar score van de overige jury's?

Neen. Dat heet dressuur. Het is onderhevig aan mening. Wat jij graag ziet, hoef ik niet graag te zien, en andersom. Jury's verschillen wel vaker kwa punten. De ene let nu eenmaal op iets anders dan de andere (lees: laat iets zwaarder door wegen op de punten dan de andere). Dan zitten ze ook nog eens op andere plekken. Waar de meneer bij C enkel ziet of ie recht staat, ziet de meneer van B ook of ie vierkant staat enz terwijl ie moeilijker ziet, of ie recht staat/op/langs de middellijn staat. Et voila, daar heb ja al een verschil in punten.
Denk je echt, dat dat jurylid dacht "laat ik Anky nu es lekker een slechte score geve, stomme hollandse"?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-08-12 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:40

Ik vind dat ze niet op maar 17 onderdelen moeten jureren, maar op IEDER onderdeel.

EDIT
Net zoals bij normale proeven, eerst ieder onderdeel een cijfer, vervolgens nog: Houding, zit, juistheid blabla.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:40

Nou dat denk ik niet, want ik neem aan dat zulke jury's niet op deze plek zitten ;)

Maar toch krijg ik het idee met iemand met een naam sws al hogere punten krijgen dan iemand zonder naam. En dat er soms toch wel degelijk een onterechte score gegeven word.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:41

Ik vind inderdaad dat er misschien niet correct gejureerd is, maar zeker niet omdat de jury een pik heeft op Nederland hoor... Misschien een beetje omdat ze een boontje hebben voor de Britten ja..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:41

Op de OS rijden geen ruiters zonder naam. Als ze geen naam hebben kunnen ze ze zo moeilijk op de startlijst zetten om nog maar te zwijgen over hoe je al die punten uit elkaar houdt dan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:42

Ayasha schreef:
Op de OS rijden geen ruiters zonder naam. Als ze geen naam hebben kunnen ze ze zo moeilijk op de startlijst zetten om nog maar te zwijgen over hoe je al die punten uit elkaar houdt dan.

Je weet best wat ik bedoel ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:43

Diegene die niet tegen juryuitslagen kan moet niet kijken of er zelf aan meedoen, dit is iets van alle tijden en alle, maar dan ook alle niveau's. Van bixie tot grand-prix, het is altijd hommeles. Als je vind dat het niet eerlijk is dan probeer zelf maar jurylid te worden.
Het zijn wel twee debutanten op OS die hier 1 en 2 worden en natuurlijk telt het rijden op eigen grond mee maar dan nog, uitslag is uitslag en daar moet je het mee doen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:43

Ayasha schreef:

Als Nederland zo zou doen. Dan is Duitsland in alle staten. Ik vind die Duitser belachelijk. Gun Anky iets hoger, het is de allerlaatste keer. Zouden wij zo bij Totilas&Rath of wie dan ook(Duitsers) doen. Ai,aiai, :n :n :n :n Dan zijn we nog niet jarig. Anky zelf had ook gevraagt of ze op kondne houden met dan domme Rollkur gedoe. Moet je haar zo afstraffen? Sjef moet Totilas & Rath eigenlijk niet meer trainen!!!!! Boontje komt om z'n loontje!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:44

Ayla_4Ever schreef:
Ayasha schreef:

Als Nederland zo zou doen. Dan is Duitsland in alle staten. Ik vind die Duitser belachelijk. Gun Anky iets hoger, het is de allerlaatste keer. Zouden wij zo bij Totilas&Rath of wie dan ook(Duitsers) doen. Ai,aiai, :n :n :n :n Dan zijn we nog niet jarig. Anky zelf had ook gevraagt of ze op kondne houden met dan domme Rollkur gedoe. Moet je haar zo afstraffen? [size=]Sjef moet Totilas & Rath eigenlijk niet meer trainen!!!!! Boontje komt om z'n loontje!!!![/size]

Wat heeft totilas nou weer te maken met een discussie over jureren?..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:46

Ja dat snap ik ook niet helemaal?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:46

Ayla_4Ever schreef:
Ayasha schreef:

Als Nederland zo zou doen. Dan is Duitsland in alle staten. Ik vind die Duitser belachelijk. Gun Anky iets hoger, het is de allerlaatste keer. Zouden wij zo bij Totilas&Rath of wie dan ook(Duitsers) doen. Ai,aiai, :n :n :n :n Dan zijn we nog niet jarig. Anky zelf had ook gevraagt of ze op kondne houden met dan domme Rollkur gedoe. Moet je haar zo afstraffen? [b]Sjef moet Totilas & Rath eigenlijk niet meer trainen!!!!! Boontje komt om z'n loontje!!!!

ze mogen anky niet hoger geven omdat dit haar laatste x is!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:47

Als je niet tegen jurysport kan moet je geen jurysport gaan doen :Y) maar gaan springen, of nog beter; zwemmen oid waar de scores echt maximaal objectief zijn. Jurysport is nu eenmaal nooit 100% objectief, omdat iedereen vanuit een ander perpectief kijkt en omdat toch iedereen een ander idee kan hebben van een perfecte oefening. Door 7 jury's te plaatsen op elk een andere letter van de bak vind ik al erg geobjectiveerd :j

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:47

verootjoo schreef:
Als je niet tegen jurysport kan moet je geen jurysport gaan doen :Y) maar gaan springen, of nog beter; zwemmen oid waar de scores echt maximaal objectief zijn. Jurysport is nu eenmaal nooit 100% objectief, omdat iedereen vanuit een ander perpectief kijkt en omdat toch iedereen een ander idee kan hebben van een perfecte oefening. Door 7 jury's te plaatsen op elk een andere letter van de bak vind ik al erg geobjectiveerd :j

hier ebn ik het mee eens!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:48

noorhermans1 schreef:
Ayla_4Ever schreef:

Als Nederland zo zou doen. Dan is Duitsland in alle staten. Ik vind die Duitser belachelijk. Gun Anky iets hoger, het is de allerlaatste keer. Zouden wij zo bij Totilas&Rath of wie dan ook(Duitsers) doen. Ai,aiai, :n :n :n :n Dan zijn we nog niet jarig. Anky zelf had ook gevraagt of ze op kondne houden met dan domme Rollkur gedoe. Moet je haar zo afstraffen? [b]Sjef moet Totilas & Rath eigenlijk niet meer trainen!!!!! Boontje komt om z'n loontje!!!!

ze mogen anky niet hoger geven omdat dit haar laatste x is!

Dat zou pas oneerlijk zijn geweest.
Och het is haar "laatste" kür. Laten we haar wat hoger geven.. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:50

Ayla_4Ever schreef:
Ayasha schreef:

Als Nederland zo zou doen. Dan is Duitsland in alle staten. Ik vind die Duitser belachelijk. Gun Anky iets hoger, het is de allerlaatste keer. ]

Ja, dat vind ik ook. Anky had best goud mogen krijgen omdat het haar laatste keer met salinero is... :roll: En zo heeft iedereen wel wat...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:54

Ayla_4Ever: alles oke verder?
Anky zelf is te veel sportvrouw om blij te zijn met een gouden plak die ze niet verdient heeft.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:54

1 groot vriendjes politiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:58

De jury's moeten kijken naar wat het paard doet en wat de ruiter doet (trekken, heen en weer stuiteren) is volledig onbelangrijk. Dat is maar goed ook, anders zouden sommige ruiters al van tevoren thuis blijven en daar zijn de OS niet voor bedoeld.