Nu heb ik zelf een 5 jarige die ik zo om de dag rij, en dan maximaal een half uurtje.
Ik vind het zelf goed dat er niet teveel van jonge paarden gevraagd wordt, dit ook met het oog op hoe lang deze dieren mee kunnen op oudere leeftijd.
Ik vraag me dan af wat de bokkers vinden van paarden als dit (voorop gestelt: níets tegen TS persoonlijk, dit is gewoon een voorbeeld van een jong paard wat al hoog loopt).
[RIJ-ITP] van L1 naar ZZ-Zwaar in 3 jaar!
7 jaar en gaat ZZ -zwaar starten. Maar bijvoorbeeld ook Apache van Emmelie Scholtens of Aspen van ... (ben haar boktnaam even kwijt
). Allemaal jonge paarden die op hoog niveau worden uitgebracht.Nogmaals, dit zijn gewoon voorbeelden om e.e.a. op te helderen

Hoe valt dit dan te rijmen met het idee dat jonge paarden licht belast moeten worden? Hoe zien jullie deze paarden in de toekomst?
Mijn vraag is dus eigenlijk, kun je op jongere leeftijd al veel van een paard vragen, ookal 'biedt hij het aan' en heeft hij het talent ervoor?
), heb een jong paard, nu net 5 jaar. Hij is met 4 jaar langzaam ingereden, en pas sinds een paar maanden begint het een beetje te lijken op iets wat ik over een tijdje een proefje door zou willen sturen. Je kunt dus wel zeggen dat we het langzaam aan doen. Ik rij hem 3 keer in de week een uur. Met een betere ruiter als ikzelf denk ik dat hij snellere vorderingen zal maken. Of dat ook ten goede van zijn levensduur als rijpaard komt? Tja, daar kom je nooit achter. Je kunt het immers niet "overnieuw" doen. En dat is bij ieder paard zo, of je het nou snel f langzaam doet, overnieuw doen, dat gaat niet.