Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vickz schreef:De groeplessen lijken bij ons eigenlijk (jammer genoeg) nergens op... Daar krijg ik als uitleg je kan al genoeg rijden jij trekt je plan wel (en ze houden hen bezig met ruiters doe moeilijkheden hebben met hun paard), of opmerkingen zoals ga wat vlotter of trager, nou ja daar heb ik niet veel aan he.
Privelessen wil ik heel erg graag, maar als ik het uitreken om 1x per week les te nemen (wat ik niet veel vind) ben ik meer dan 100€ per maand kwijt (extra aan m'n paard dus) en dat vind ik best veel (kan ik me niet veroorloven)
Leonoor schreef:Op dit moment doe ik het ook zonder instructie, hoewel ik wel weer wil gaan lessen van het voorjaar. Bij mij helpen spiegels, foto's en filmpjes behoorlijk. Ik kan het 'gevoel' achteraf namelijk nog wel oproepen. En vooral de fouten in houding/zit zie je dan goed (zo heb ik altijd, nog steeds!, pianohandjes helaas)
ik probeer daar dan ook goed op te letten, maar het zijn net die kleine details die het hem maken en die ik zelf niet zie. Vroeger leunde ik teveel naar achter door een hangende pony, dit probleem is er gelukkig helemaal uit.

Sombra schreef:Ik vind het onmogelijk om jezelf te verbeteren zonder les. Er zijn toch kleine foutjes die er in sluipen en die uiteindelijk in je nadeel werken. Daarnaast kun je de kennis wel bezitten maar om het uit te voeren is een ander verhaal, vooral als het om je eigen paard en jezelf gaat.
Ik heb het nu wel over goed rijden, LDR kun je makkelijk zonder les want of je nou begeleiding krijgt of niet de methode rammelt aan alle kanten en is niet bevordelijk voor het paard dus als ruiter kun je het ook nooit goed leren omdat de methode niet goed is.