Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Angela schreef:Ja, een galop is een gang waarbij je paard veel kracht en conditie op bouwt, en dat kan de draf ten goede komen doordat je paard meer kracht in zijn lijf heeft. Kwa kracht kan veel stappen (goede lange pas) ook.

suikerp schreef:Het aanspringen gaat redelijk goed: ze springt aan met voldoende sprong, wil soms wel even terug vallen. Galopwissels kan ze nog niet. Op de slangenvolte zouden we kunnen proberen een eenvoudige galopwissel uit te voeren. Aangaloperen vanuit stap kan ze wel prima.
De drafbalkjes is ook een goede optie, dit vergeet ik zelf vaak mee te nemen (of luiheid omdat ik dan alles moet uithalen)
Dit is het eerste "groene" paard dat ik zelf rij, mijn vorig paard heb ik gekocht toen het L2 liep, ik was toen zelf de groene ruiter. Nu het andersom is, moet ik zelf veel meer doen merk ik, en ben ook bereid alles te leren. Dus bedankt voor het meedenken!
_Esther_87_ schreef:Mmz, ik vind de stelling van je instructeur toch niet helemaal opgaan eigenlijk.
Met een paard dat goed en gemakkelijk galoppeert, kan je door veel galopwerk een minder sterke draf verbeteren.
Je kan ook een minder goede galop verbeteren door drafwerk, mits dat paard dan wel een goede, sterke draf heeft.
Ofwel, verbeteren van een 'zwakke' gang hoeft je niet perse in die betreffende gang te doen. Maar er zijn genoeg paarden die echt niet goed genoeg galopperen om daarmee je drafwerk te gaan verbeteren. Uiteindelijk komt het gewoon neer op sterker maken van het paard waarbij je gebruik maakt van zijn sterke punten. Wat je eigenlijk dus altijd al doet, als het goed is.
_Esther_87_ schreef:Voorbeeld: Ik rijd een paard dat enkele jaren geleden heel slecht galoppeerde. Paard was heel scheef en niet sterk genoeg om door te kunnen springen in de galop. Ik heb daar toen weinig mee gegaloppeerd, kon ze toch niet immers dus had geen zin. Wel heb ik heel veel stap- en drafwerk gedaan, rechtrichten en veeel overgangen zodat ze sterker en soepeler werd. Daardoor werd de galop beter, en toen pas kon ik ook in galop wat meer werk gaan doen.
Het heeft geen zin om door te rijden in een slechte galop snap je? Als je paard geen sprong kan houden, niet over de rug kan blijven, scheef gaat, noem maar een probleem...Wat is dan het nut van doorgalopperen?
Vaak is het slecht galopperen een algemeen kracht- of balansprobleem. En dat kan je prima oplossen in draf, overgangen, inbuigen naar alle kanten, zijgangen. En overgangen, overgangen, overgangen. Zowel om meer kracht op te bouwen die je weer nodig hebt in die galop maar ook om het paard beter aan de hulpen te krijgen wat je later weer van pas komt als je wel meer galoptraining gaat doen.
IloveNikitaa schreef:_Esther_87_ schreef:Voorbeeld: Ik rijd een paard dat enkele jaren geleden heel slecht galoppeerde. Paard was heel scheef en niet sterk genoeg om door te kunnen springen in de galop. Ik heb daar toen weinig mee gegaloppeerd, kon ze toch niet immers dus had geen zin. Wel heb ik heel veel stap- en drafwerk gedaan, rechtrichten en veeel overgangen zodat ze sterker en soepeler werd. Daardoor werd de galop beter, en toen pas kon ik ook in galop wat meer werk gaan doen.
Het heeft geen zin om door te rijden in een slechte galop snap je? Als je paard geen sprong kan houden, niet over de rug kan blijven, scheef gaat, noem maar een probleem...Wat is dan het nut van doorgalopperen?
Vaak is het slecht galopperen een algemeen kracht- of balansprobleem. En dat kan je prima oplossen in draf, overgangen, inbuigen naar alle kanten, zijgangen. En overgangen, overgangen, overgangen. Zowel om meer kracht op te bouwen die je weer nodig hebt in die galop maar ook om het paard beter aan de hulpen te krijgen wat je later weer van pas komt als je wel meer galoptraining gaat doen.
Hier bij mij licht het eraan dat ze haar rug niet kan buigen, over de rug lopen zegmaar dat lukt haar niet, hoe moet ik hier dan mee te werk gaan?
IloveNikitaa schreef:Nouja het is niet dat het niet lukt, maar ze vind het heel moeilijk. In stap lukt het al aardig, maar ook de stelling zit er niet echt in omdat ze dat dus ook moeilijk vind omdat ze haar rug dan moet buigen zegmaar.
Daardoor is ze ook heel vlak.
Ik vind het moeilijk uit te leggen