Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:08

Je kent ze wel. Collages met foto's van paarden die het bit door de mond heen gezaagd krijgen. Of collages van foto's van eventingongelukken. Ik zag net weer eens een collage voorbij komen met zogenaamde 'dressuurfoto's' die duidelijk zouden moeten wijzen op alle dierenmishandeling in de paardensport. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben er klaar mee. Ik vind het te makkelijk om te zoeken naar slechte foto's, deze in een collage te gooien en vervolgens te verkondigen dat de gehele dressuursport eigenlijk paardenmishandeling is.

Daarom heb ik vanuit het motto: 'actie - reactie' zelf een collage gemaakt:
http://www.twitpic.com/8oweov

Dit lijkt me een mooie ingang voor een discussie tussen de anti-paardensportcollageplaatsers en mensen zoals ik, die het allemaal overtrokken onzin vinden. Begrijp me niet verkeerd: ik keur absoluut af wat er op de anti-collages te vinden is, het gaat mij om de generalisatie die in mijn ogen volledig onterecht is.

De foto's komen van Google... Mocht er een foto tussenstaan die de maker liever verwijderd wil hebben, stuur even een pb. Ik ga er van uit dat dit geen probleem is, aangezien het een positieve uitdraging is. Ik vermoed dat de negatieve collagemakers ook niet eerst toestemming aan de maker hebben gevraagd...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:12

+:)+
Ook ik kan me gruwelijk ergeren aan dergelijke collages/ filmpjes/ bitgezeur

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:13

Mensen die dat plaatsen hebben geen verstand van paarden, daarnaast in 99% van de gevallen zijn nou net die mensen de klunzen in de paarden sport...

Ik heb er geen boodschap aan, als ik iemand zie met zo'n onzin ding in een profiel of wat dan ook. Moet je vooral eens op zoek gaan naar foto's van desbetreffende persoon, zie je hetzelfde effect als waar ze zo op tegen zijn.

Ach je hebt klunzen en je hebt klunzen en juist deze mensen zijn de grootste klunzen, die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Wil niet zeggen dat ik de foto's goedkeur of zo, maar vaak zijn het moment opnames of gewoon puur ongelukkige ongelukken. Tsja die gebeuren nu eenmaal, er zijn ook tig mensen die met de auto tegen een boom aan knallen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:15

_/-\o_ _/-\o_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:18

We leven in een land van vrije meningsuiting, als iemand denkt door het plaatsen van een dergelijke collage, of in slow motion afgespeelde film met MOMENTOPNAMES iemand te kunnen overtuigen, lekker hun gang laten gaan en verder loslaten. Ik kan me er niet druk om maken, zegt meer over de persoon die ze plaatst (en in veel gevallen klakkeloos kopieert) dan dat ze echt weten waar ze het over hebben.

Anoniem

Re: Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:22

Ben het helemaal met je eens. :)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:26

Weet je wat zo leuk is.... Dat wij ALLEMAAL, stuk voor stuk... Natural, Normal, weet-ik-veel-wat-al....
denken op onze eigen manier goed bezig te zijn ;)
Eindeloze discussie, iedereen vrolijk zijn ding laten doen.
Wel mooi gemaakt :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:42

Ik kan de afbeelding niet bekijken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:43

Helemaal met je mee eens, maar ik kan helaas je foto niet bekijken! :)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:49

knetterhard schreef:
Helemaal met je mee eens, maar ik kan helaas je foto niet bekijken! :)

Dan gebruik je vast een mobiel apparaat? Mijn laptop pakt hem wel, maar mijn iPad niet ;)

Dank voor de reacties! Jammer dat nog niemand zich heeft gemeld met een anti-collage in het profiel... De discussie lijkt me zinvol!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:50

ik kan de foto ook niet bekijken, (zit gewoon op de laptop)

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:51

Ik kan hem ook niet bekijken.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:53

Deze link doet het wel: Http://twitpic.com/8oweov

Helaas doet iets ineens moeilijk over de grootte van de afbeelding. Ik kan de openingspost inmiddels niet meer wijzigen, dus heb een mod gevraagd om bovenstaande link in het openingstopic te plaatsen. Excuus voor het ongemak ;)

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:01

Ik snap je punt, maar het is een beetje dubbel. Want er zijn wel degelijk problemen met de manier van rijden in de dressuur sport. En ik vind niet dat je dat moet verdoezelen 'omdat er ook veel goede dingen zijn'.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:03

Is het de manier van rijden, of de uitvoering ervan? De kwaliteit van instructie aan de basis laat maar al te vaak serieus te wensen over (als er al instructie is). Een compilatie van momentopnames of idd opnames van ongelukken in een foto of een filmpje, is dat een correcte weergave van de werkelijkheid?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:04

Cassidy schreef:
Is het de manier van rijden, of de uitvoering ervan? De kwaliteit van instructie aan de basis laat maar al te vaak serieus te wensen over (als er al instructie is). Een compilatie van momentopnames of idd opnames van ongelukken in een foto of een filmpje, is dat een correcte weergave van de werkelijkheid?

Helemaal mee eens, maar perfectie bestaat niet in mijn ogen!
Fouten zijn er om gemaakt te worden als je er maar van leert en weer verder gaat ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:05

Ik kan overigens gewoon de afbeelding zien hoor. :)

Melissaamlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:10

Kan hem ook zien!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:13

Ik kon hem niet zien, de link wel :)
Ik ben het helemaal met je eens!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:22

Esstherm, daar hebt u zeker gelijk in, maar het gevoel kom hier bij vele op dat als je ook maar iets doet dat lijkt op LDR, je onmiddelijk voor de dierenbeul wordt uitgemaakt van de eerste collage. Dat maakt dan een verdere dialoog erg moeilijk. Wie wilt nog open en ontspannen praten met iemand die verondersteld dat je dierenbeurij goedkeurd of erger, zelf uitvoert. Ik denk dat daar de schoent knelt. De topicstarter heeft duidelijk aangegeven dat zij de getoonde misstanden ook afkeurt. Er is hier niemand die dit goedkeurt.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:25

Bedankt voor dit topic! Ben er ook helemaal klaar mee, al dat gezeur.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 13:26

Esstherm schreef:
Ik snap je punt, maar het is een beetje dubbel. Want er zijn wel degelijk problemen met de manier van rijden in de dressuur sport. En ik vind niet dat je dat moet verdoezelen 'omdat er ook veel goede dingen zijn'.

Het generaliseren moet je inderdaad niet doen, niet vanaf een negatief punt bekeken, maar ook niet vanaf het beeld dat ik hierboven heb geschetst. Vandaar ook de tekst: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Paardenwelzijn is ontzettend belangrijk. Maar ik vraag me af of we op de lange termijn het gewenste effect krijgen als we de sport met dit soort beelden om zeep gaan helpen. Wanneer de sport valt en daarmee de grote paardeneconomie zal het paard minder waarde hebben. Uiteindelijk minimaliseert de behoefte aan paarden als particulier bezit en wat gebeurt er dan met groot vee? In mijn donkere toekomstbeeld krijgen we bio-industriepaarden...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:30

Esstherm schreef:

hier ben ik het mee eens! :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:26

Quir schreef:
Mensen die dat plaatsen hebben geen verstand van paarden, daarnaast in 99% van de gevallen zijn nou net die mensen de klunzen in de paarden sport...

Ik heb er geen boodschap aan, als ik iemand zie met zo'n onzin ding in een profiel of wat dan ook. Moet je vooral eens op zoek gaan naar foto's van desbetreffende persoon, zie je hetzelfde effect als waar ze zo op tegen zijn.

Ach je hebt klunzen en je hebt klunzen en juist deze mensen zijn de grootste klunzen, die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Wil niet zeggen dat ik de foto's goedkeur of zo, maar vaak zijn het moment opnames of gewoon puur ongelukkige ongelukken. Tsja die gebeuren nu eenmaal, er zijn ook tig mensen die met de auto tegen een boom aan knallen.

_/-\o_ _/-\o_

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:01

kimberley82 schreef:
Weet je wat zo leuk is.... Dat wij ALLEMAAL, stuk voor stuk... Natural, Normal, weet-ik-veel-wat-al....
denken op onze eigen manier goed bezig te zijn ;)
Eindeloze discussie, iedereen vrolijk zijn ding laten doen.
Wel mooi gemaakt :)

mooi gezegt ! :D