Citaat:
Laag diep en rond is voornamelijk om het paard van voor tot achter te gymnastiseren. En zo de bovenlijn geheel los te maken, waar door het paard soepeler is meer rug gebruik krijgt en ook de nodige duik spieren gebruikt. Ook voor de half steps ( richting piaffe) worden ze vaak wat dieper ongezet zodat de rug goed ( bol) blijft.
Citaat:
Wel !DENK! ik dat er in training gewisseld moet worden inhouding.. Ik wissel dan ook geregeld in houding met mijn paarden zodat alle spiergroepen ''aangesproken'' zijn om het paard
Ben het met je eens dat afwisselen in houding goed is. Als je LDR in dat kader beziet, heeft het alleen zin om het paard steeds heel kort zo in te stellen, dus even de spieren op te laten bollen en rekken, en dan weer terug laten 'veren' in een minder extreem frame. Een paard langere tijd in een eindstand (maximaal opgerekte bovenlijn) als LDR rijden, lijkt mij vanuit fysiek oogpunt niet logisch en ook niet wenselijk. Toch gebeurt dat best veel. Dan denk ik toch dat het meer met maximale controle te maken heeft dan met gymnastisering.