Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In_Black schreef:Ja, per bit. Er zijn nogal wat verschillende bitten in de handel en een paard zal het ene bit prettiger vinden dan het andere bit en daardoor ook meer of minder schuimen.
In_Black schreef:Probeer het verschil maar eens uit tussen RVS en argentaan of aurigan. En het verschil tussen enkel- en dubbelgebroken en ongebroken. Zoveel bitten, zoveel verschillen.
jazzgps schreef:Schuimen bij een paard is dus geen bewijs van nageeflijkheid of losgelatenheid.![]()
het ene paard schuimt heel veel, het andere paard schuimt heel weinig.
Paarden die heel erg lopen te staan schuimen op het bit en die een stuk met hun mond open gaan lopen, dat is een teken dat je paard in verzet is tegen jou hulpen. als je paard licht loopt te kauwen op het bit en licht in je handen aan voelt en als je paard zijn, kaken loslaat tijdens het schuimen die paarden worden correct nageeflijk gereden. en die paarden schuimen dan uit ontspanning

Yamcha schreef:Je hebt het niet goed gelezen, TS. Je stelt het te simpel.
Hard kauwen, extreem schuimen duidt op spanning.
Zacht knabbelen duidt op ontspanning.
Ekeif96 schreef:Mijn pony knabbeld altijd op zijn bitje.
Als ik zijn hoofdstel af doe,
blijft hij altijd nog zo'n 30seconden met zijn bit in zijn mond staan.
Maarja,
Hij heeft dan ook het lekkerste bitje van de hele wereld![]()
Maar mijn pony knabbeld dus op zijn bitje omdat hij het lekker vind
?
Sodeletuut schreef:Ik vind de beredenering dat door het bit in combinatie met 'in de krul' houding, het paard niet kan slikken, en dus het speeksel wel naar buiten MOET gooien, best logisch. Maar goed, ik ben geen onderzoeker. Maar ik ben wel benieuwd naar een argument waarom het goed zou zijn als een paard schuimt. Een paard moet toch gewoon in staat zijn te slikken? En ik heb zelf ook nog nooit een paard wat bitloos gereden werd en niet in de krul, zien schuimen.. Dus ik ben zeker benieuwd naar de reactie van mensen die zeggen dat het goed is.
MaritAriel schreef:Sodeletuut schreef:Ik vind de beredenering dat door het bit in combinatie met 'in de krul' houding, het paard niet kan slikken, en dus het speeksel wel naar buiten MOET gooien, best logisch. Maar goed, ik ben geen onderzoeker. Maar ik ben wel benieuwd naar een argument waarom het goed zou zijn als een paard schuimt. Een paard moet toch gewoon in staat zijn te slikken? En ik heb zelf ook nog nooit een paard wat bitloos gereden werd en niet in de krul, zien schuimen.. Dus ik ben zeker benieuwd naar de reactie van mensen die zeggen dat het goed is.
hahaha ik dacht echt precies het zelfde , maar ik dacht ik plaats het maar niet want die bredenatie zal wel komen omdat ik alleen maar bezig ben met bitloos