Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MagicDay schreef:Idd!! Sommige paarden zijn er echt nog niet aan toe, maar er zijn ook werkwillege paarden die echt nood hebben aan meer uitdagingen...Daarom, paard voor paard bekijken, elk dier is anders!
.
EskeGirl schreef:MagicDay schreef:Idd!! Sommige paarden zijn er echt nog niet aan toe, maar er zijn ook werkwillege paarden die echt nood hebben aan meer uitdagingen...Daarom, paard voor paard bekijken, elk dier is anders!
.
Hierin ben ik het met je eens, maar er zijn genoeg andere manieren om een paard uit te dagen.
Je kan bijvoorbeeld gaan Lange Lijne of vrijheidsdressuur doen, voordat je gaat inrijden.
MagicDay schreef:Ik geloof meteen dat VD de band versterkt, maar ik geloof ook dat je datzelfde bereikt met bv lekker met je paard de bossen in te gaan, wandelen, los in de bak en er mee spelen ed...ik had een enorm sterke band met Magic...
dat gezegd hebbende, deze discussie is eindeloos...er zijn voorstanders en tegenstanders. Ik denk dat het er op neer komt dat de paarden die voor de handel zijn al op 3 jarige leeftijde beleerd worden, en dieren die prive zijn, eerst lekker mogen uitgroeien, daar is vaak geen haast bij!