Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik dacht afgelopen week toevallig hetzelfde.
En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het ook een heel goed iets is, zeker als je ziet wat bepaalde mensen daarmee bereiken (ik ben zelf ook net begonnen omdat ik denk dat het goed is voor mij en mijn verzorgpaard). Maar ik denk niet dat het voor alles de oplossing is. Soms moet je gewoon doorpakken en een paard kan best wel iets hebben.
DebjeDopje schreef:Misschien een hele domme vraag, maar wat wordt er eigenlijk gezien onder grondwerk?

, ik ga er alleen niet speciaal voor naar de bak of wei ofzo. 

Diaz schreef:Om even op de vraag van de titel in te gaan:
Ik vind ook dat bokkers iets vrijblijvender advies kunnen en moeten geven, inplaats van hun mening opdringen en je laten voelen dat je fout bezig bent als je niet precies doet zoals zij het zeggen.
Dat is dus ook waar ik enorm aan kan storen....vroegah, was dat niet zo erg als de laatste jaren... Wen_en_Jelle schreef:Ik denk dat met grondwerk ook wel vaak bedoeld wordt: Niet op je paard, maar ernaast de regels duidelijk stellen. Als dat (letterlijk) op de grond al niet duidelijk is kan ik me zo voorstellen dat je in het rijden dit vaak ook terugmerkt. Daarnaast hebben mensen met problemen met hun paard, hier ook vaak op de grond het meest last van (dominantieproblemen), en dat kun je dus ook denk ik het beste daar oplossen. Op de grond
De term grondwerk wordt zo breed door mensen gezien/gebruikt. Tenminste, denk ik, als ik mezelf naga en bij mijn paard aankom begin ik feitelijk gezien met grondwerk en ik stop er pas mee als ik wegga, want ik ben constant met hem bezig en als er iets gecorrigeerd beloond moet worden gebeurt dat ook, dus in mijn ogen is dat dan ook grondwerk, ik ga er alleen niet speciaal voor naar de bak of wei ofzo.
In feite doet denk ik iedereen net zoveel of misschien zelfs wel meer met hun paard op de grond dan wanneer je erop zit, dus wat dat betreft
Ik moet wel zeggen dat het me wel opvalt inderdaad, ook veel adviezen die gegeven worden door mensen die, zoals je dan in andere reacties lees, zelf grote ongelukken met hun paard kunnen krijgen in een oogwenk... En dan denk ik... tja... Lees maar overheen
Je moet eruit filteren waar je iets mee kunt en de rest laten voor wat het is denk ik...
Apple schreef:Bokt is een open forum. Iedereen kant antwoord geven op de vraag die je stelt.
Als je zelf op stal een vraag hebt dan ga je die misschien stellen aan je instructeur, of aan een handige ruiter op stal of aan je staleigenaar of wellicht juist aan iemand die veel vanaf de grond werkt met paarden. Dan maak je daar je keuze uit.
Als je hier op het forum een vraag stelt dan kun je in principe antwoord krijgen van iedereen. Van instructeurs tot juryleden tot 13-jarige meisjes die net een half jaar rijden. De kunst is om daar het antwoord uit te filteren dat voor jou belangrijk is.
Je kunt dit doen door bijvoorbeeld te kijken naar de berichtgeschiedenis en profiel van mensen om hun reactie op waarde te schatten. Je kunt een specifieke vraag ook op een specifiek forum plaatsen om zo al meer gerichtere reacties te krijgen (vragen over SGW op het SGW forum, vragen over wedstrijden op het wedstrijdforum etc.etc.etc..).