Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

JamieShanin schreef:Al ben jij zelf niet sterk met je linker arm en je gaat alleen gewicht oefeningen doen met linker arm word die op den duur sterker
zo herhaald dit zich een tijdje.

. Splinter schreef:Hoe vaker/ sneller je wisselt hoe rechter je paard is
Zeker een jong paard wisselt vaker aangezien die nog veel kracht moet ontwikkelen,
Ik zeg: goed bezig!
hahaanneliesdj schreef:Als je beide kanten gelijk traint zal het probleem zich ook niet verplaatsen, een paar dagen wat stugger op de andere kant zou nog kunnen maar als het probleem zich echt verplaatst en ze op de andere kant vast zit ben je echt niet goed bezig, zie voorbeeld hierboven.
ChocoBesnier schreef:anneliesdj schreef:Als je beide kanten gelijk traint zal het probleem zich ook niet verplaatsen, een paar dagen wat stugger op de andere kant zou nog kunnen maar als het probleem zich echt verplaatst en ze op de andere kant vast zit ben je echt niet goed bezig, zie voorbeeld hierboven.
Ik vraag mij af wat jou vast is in vergelijking met mijn vast.
en dat bereik je door training, het wisselen van kant is daarbij normaal
anneliesdj schreef:Wisselen van voorkeurskant is normaal, vast zitten is niet normaal.
) anneliesdj schreef:ChelseaII schreef:Ongeveer 3 maanden geleden was deze merrie op de linkerhand wat moeilijk: ze pakte mijn buitenhand vast en wou mijn binnenhand niet goed aannemen; hierdoor liep ze dus scheef!
Dit is imo geen kwestie van 'voorkeur'.
anneliesdj schreef:Dat ze vasthoud hoeft niet perse jouw fout te zijn hoor, het kan veel oorzaken hebben maar als ze steeds wisselt van kant is de ruiter wel de meest voor de hand liggende reden.
En ja, als ze je buitenhand 'vastpakt', binnen niet wil aannemen en scheef loopt dan zit ze (imo) behoorlijk vast.