Training: Hoe lang zit je erop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Training: Hoe lang zit je erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 12:10

Hoi allemaal,

Ik zat mij of te vragen hoelang jullie trainen? Uiteraard is het afhankelijk van de combinatie met de frequentie en je doel.
Ik zat het me af te vragen...
Ik train 3x in de week en dan ook nog een keer les. Verder dan wedstrijd of buitenrit.
Gemiddeld zit ik er 90 min. op per keer inclusief warm rijden en goed uitstappen.
Hoe is dat bij jullie???? Ben benieuwd!

_Noor

Re: Training: Hoe lang zit je erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:12

Ik zit er eigenlijk nooit langer dan 45-60 minuten op, all inclusive om het zo maar te noemen ;) Les loopt wel eens uit, maar niet vaak en wedstrijd tel ik dan niet mee.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:14

Ik zit er gemiddeld 3 kwartier op. In de vakantie train ik 6 dagen of 5 dagen + wedstrijd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:14

Als ik zelf in de bak ga rijden, ongeveer een half uur/drie kwartier. (zo'n 2x per week)
Eens per week les, van drie kwartier.
En wekelijks een bosrit van ongeveer 2 uur.
Soms ook alleen staprit langs de weg van zo'n half uur in plaats van in de bak rijden.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:21

Echt trainen maximaal een half uur, 10-15 losrijden en natuurlijk 10-15 minuten uitstappen. In dat trainingsmoment bouw ik ook nog regelmatig een stappauze in. Dat ongeveer 3 keer per week, verder een keer een sprongetje, een bosrit van 1 of soms 2 uur, wat grondwerk of longeren. Ben elke dag wel bezig met de paardjes, een rustdag is bij ons toch wel in de hand, fijne poetsbeurt en ff wandelen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:23

Echt trainen doe ik ook maximaal een half uur. Maar ik zit er soms wel anderhalf uur op omdat ik dan lekker aan het babbelen ben met mijn vriendin. :P Soms kletsen we 3 kwartier, en werken we 1 kwartiertje. :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:48

op het moment ben ik puur bezig met conditie opbouwen. Ik rijd dan tussen de kwartier en 30 minuten.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:51

Eigenlijk rijd ik altijd tot het goed voelt. De ene keer ben ik na een half uurtje tevreden, de andere keer train ik ook ruim 45 minuten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:52

moeilijk te zeggen het variëert van 20 minuten training tot 60 minuten training. Dus ik zit meestal tussen het half uur en anderhalf uur op mijn paard.
Mijn paard en diegene die ik bijrijd gaan meestal in 20-40min in de stapmolen als opwarming, omdat ik anders er nooit 2 na/voor mijn werk kan rijden en ook nog eens de stallen doen...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:54

Wisselt enorm per paard en per dag. Soms ben ik er binnen het halfuur al af omdat het heel goed gaat, of omdat dat paard de dag ervoor heel zwaar gewerkt heeft bijvoorbeeld. En soms zit ik erbij anderhalf uur op, als het lekker gaat en ik neem wat oefeningen mee. Jonge paarden lopen wel nooit langer dan 20 min (3jaar) tot drie kwartier (4 jaar).

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:55

ik rij 2 keer per week, maximaal een half uurtje in de bak, maar wij hebben dan ook geen einddoelen meer.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:10

Bij mij varieert het tussen de 30 min en 90 min (beiden incl losstappen en uitstappen).
Ik probeer altijd op een goed punt te stoppen en soms lukt dat niet zo snel, maar dat vind ik ergens ook wel een voordeel, omdat ik op wedstrijden er ook niet altijd max een uur op zit.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:35

Loves_Asiyah schreef:
Eigenlijk rijd ik altijd tot het goed voelt. De ene keer ben ik na een half uurtje tevreden, de andere keer train ik ook ruim 45 minuten.

Hier hetzelfde! En als ik buiten ga rijden dan is dat meestal een uur/1,5 uur :)

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:07

Ik rijd ongeveer 3 keer per week in de bak. Ongeveer 45 minuten à een uur. Daarna stap ik nog twintig minuten uit over de weg. Verder longeer ik nog 2 keer in de week, en dan 1 dag naar buiten en dan hebben we nog een keuze dagje :P . Dan kijk ik waar we zin in hebben :P

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:01

Een efficiënte training is 45 min dit is inclusief in en uit stappen, alles langer dan dit is in feiten te lang waardoor verzuring vermoeidheid en concentratie problemen bij paard en ruiter op treden, wat wel kan is 2x daags 45 min trainen, 5 dagen per week is genoeg 2 dagen rust is goed voor de spieren te herstellen en eventuele nieuwe oefeningen laten bezinken, nooit een nieuwe oefening door vragen wanneer deze een keer goed is uit gevoerd. Wanneer een oefening niet lukt ook nooit door vragen, maar resign naar de ontspanning en elders in de rijbaan opnieuw in zetten.
Werk met het wat het paard aan geeft doe je een oefening in draf en het paard springt aan in galop werk de oefening door in galop, deze wijze leert het paard dat de keuze die hij maakt zwaarder is en gehoorzamen naar wat zijn,ruiter vraagt meer loont dan dat geen wat hem het nog zwaarder maakt.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:02

Hooguit 20 tot 30 minuutjes, langer is onnodig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:03

Half uurtje ongeveer, les is 3 kwartier... Paard is nog vrij jong.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:03

Ik zit er zo lang op als 'nodig' is. Soms lukt datgene waar ik mee bezig ben al vrij snel, dan doe ik de oefening nog een paar keer, en dan stap ik uit. soms duurt het wat langer, en als het niet lukt zoek ik wat anders wat wel lukt zodat we toch met wat goeds eindigen :) gemiddeld rijd ik denk ik zo'n 40/45 minuten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:12

Bakwerk nooit langer dan 45 minuten (eigenlijk zelden langer dan 30min).
Voor paard ook niet goed langer en ikzelf hou het niet eens zolang vol, paard braaf = stoppen.

Zie mensen regelmatig wel lang op paard zit drammen en zeuren...paard verzuurd en mentaal er helemaal klaar mee en een ruiter die het alleen maar erger maakt.
Ik snap dat nooit, paard heeft er geen lol meer in, ruiter ook niet en de volgende dag herhalen ze het weer....
Buitenrit ander verhaal, onbeperkt en afhankelijk van conditie. Een 1-1,5 uur flinke tempo buitenrit moet elk gezond paard wel kunnen, op puur loopvermogen.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:49

Het verschilt bij mij oook wel aardig..
meestal ben ik toch wel ongeveer 3 kwartier uurtje bezig..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:09

Ik rijd per dag ongeveer 50 minuten, ik heb één keer in de week les, dan rij ik een uur.
Ik rij zo'n vijf keer per week. Ongeveer een keer per twee weken doen we ook een buitenritje van een uur, meestal alleen in stap. Af en toe longeer ik een keer of neem ik een sprongetje ter afwisseling.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:23

Eerst zat ik er altijd een halfuurtje op, hooguit 3 kwartier nu ga ik wel langzaam richting de 45-60 minuten nu die wat hogerop komt zodat we ook oefeningetjes mee kunnen pakken.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:41

Ik train 5x per week, tussen de 40 en 60 min. Ligt eraan of ik een hele training afwerk of alleen de basis ff doorneem.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:43

Trainen doe ik denk ik een halfuurtje. Ervoor en erna goed in/uit stappen en draven. Soms plak ik er nog een kort bosritje van maximaal een halfuurtje/uurtje achteraan om uit te razen, vind ze heerlijk!

Als ik les heb, zit ik er toch snel al anderhalf/twee uur op, erheen is een kwartiertje, terug is ook een kwartiertje, les duurt officieel een halfuur maar we stoppen pas als het goed gaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:03

Dat is toch echt geheel afhankelijk van waar je voor traint. Een half uurtje trainen heeft niet veel zin als je voor een endurancerit aan het trainen bent van 160 km.
En het hangt ook af van wat je vraagt tijdens een training en op welk niveau en op welk moment je in de training bent. Vlak voor een wedstrijd trainen wij minder dan in de opbouw naar de wedstrijd toe.