Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mika11 schreef:Volgens mij is constant op een volte galopperen, wat voltigepaarden moeten doen, ook heel zwaar en belastend voor een paard.
Ik dacht dat ze daarom ook maximaal 2x in de week gebruikt mogen worden daarvoor.
Het gewicht is wel zwaarder, maar er is niet de hele tijd gewicht op dezelfde plek.
Dat maakt het misschien wat makkelijker voor het paard.
Als je nu een uur lang 100 kilo op dezelfde plek moet dragen.
Of 150 kilo maar dan steeds afwisselend en niet contstant.
Het laatste lijkt mijzelf iets gemakkelijker voor het paard.
Zelfde als dat je zelf 50 kilo ergens heen moet brengen.
Dat verander je ook steeds van je linkerhand naar rechterhand enz.
Even verkeerd begrepen dus, haha! Maar je hebt wel een interessant punt.
)
). Als je dan met overgewicht in een te klein zadel zit (en dat is al snel zo, aangezien de meeste paarden niet meer dan max 18,5 inch kwijt kunnen en je maakt mij niet wijs dat je met veel overgewicht netjes en goed kunt zitten in een 17 inch zadel... ik paste tenminste niet hoor, al helemaal niet in een dressuurzadel. Had gewoon een kleine picknicktafel over de achterkant van dat zadel hangen
), wordt het een nog veel grotere uitdaging om goed contact te houden met je paard. De bewegingen van je paard zijn met overgewicht moeilijker te voelen dan zonder overgewicht.
) heb ik gevoltigeerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er van overtuigd ben dat ik het paardje toen minder in de weg zat dan toen ik eenmaal echt overgewicht had.