De 1 zegt dit, de andere zegt dat, maar wat is volgens jullie dan het belangrijkste als het om je houding gaat?
het internet heeft allemaal leuke plaatjes van hoe het nou eigenlijk moet,
maar is zo'n stille, rechte, perfecte houding uberhaupt wel haalbaar?

Is het inderdaad zo enorm storend als je je handen iets hoger hebt dan het perfecte beeld? Of je hakken iets meer/minder hebt
uitgedrukt , of je rug iets meer naar voren/achteren hebt dan de zoveel perfecte tekeningen die te vinden zijn in boeken of internet?
De laatste tijd kan ik me alleen maar focussen op mijn houding, sterker nog, omdat wij geen spiegels in de rijbaan hebben raak ik gewoon
licht gefrestreerd omdat ik van nature gewoon niet zo'n prachtige houding heb, en ik niet zo kan rijden/houding aannemen dan zoals
'het hoort' en ik wil, omdat ik nog wel eens 'commentaar' krijg dat ik mijn handen iets hoger heb, en ik iets te veel naar achteren zit.
Tuurlijk is commentaar fijn, maar ik raak gewoon geïriteerd aan mijzelf omdat het maar niet lukt. En soms denk ik wel te voelen dat ik
gewoon veel beter het paard kan voelen en hij veel lichter en soepeler in de hand is, wanneer ik mijn handen gewoon iets hoger en lager heb dan
zoals het hoort.
Dus mijn stelling vraag; Is het uberhaupt wel mogelijk/haalbaar om zo'n perfecte houding aan te nemen,
en wat is volgens jullie nou een echt fijne houding om naar te kijken? Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen

Vind ik ook. En daarvoor hoef je naar mijn mening niet perfect voor het plaatje te zitten. Juist als je dat gaat forceren dan zit je je paard alleen maar tegen in vele gevallen. Al zou ik het zelf wel prettig vinden als ik wat beter zou zitten (rugpijn).