Ik heb een vraagje, Ik zou graag bandages aandoen bij het rijden. Gewoon omdat ik het mooi vind. Van mijn moeder mag ik dit niet omdat ze vind dat het niet goed is voor de benen van mijn paard.
Nu is mijn vraag: Waar zijn bandages eigenlijk goed voor? en waarom zou ik ze niet moeten gebruiken met rijden?
Bandages met rijden kunnen alleen maar functie hebben met strijken. Maar het zorgt er ook voor dat de benen warmer worden en daardoor de pezen makkelijker beschadigen. Pezen bestaan namelijk uit eiwitten en zodra eiwitten al een paar graden warmer worden dan de bedoeling is beginnen ze al met reageren en worden ze dus zwakker.
Ondersteunen kan niet doordat je geen pezen hoort te ondersteunen maar spieren en spieren zitten niet in het onderbeen.
Anoniem
Geplaatst: 26-06-11 11:41
Omdat er ooit in de bit een artikel stond dat onder beenschermers en vooral bandages de temperatuur zo hoog stijgt dat het schadelijk is voor de eiwitten in de pezen..
Bandages worden gebruikt om de benen te beschermen tegen aantikken. Ze beschermen niet zo goed als beschermers met een harde plastic schaal, maar vaak wel net voldoende. Of ze al dan niet schadelijk zijn, tja, ze worden al heel wat jaren gebruikt en of het echt zo slecht is..