Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

daNiielle_ schreef:Ik zie dat je al een foto hebt gevonden, maar wil er nog wel wat aan toevoegen.
De perfecte springhouding bestaat niet. Elk paard springt anders en daar hoort een ruiter ook in zijn houding op te reageren om het paard te verbeteren.
Dan zou je moeten zoeken naar de foto met het perfecte springpaard met de perfecte sprong en de houding van de ruiter. Of meerdere foto's om te vergelijken.
Ben benieuwd welke foto je hebt gevonden..

dots83 schreef:daNiielle_ schreef:Ik zie dat je al een foto hebt gevonden, maar wil er nog wel wat aan toevoegen.
De perfecte springhouding bestaat niet. Elk paard springt anders en daar hoort een ruiter ook in zijn houding op te reageren om het paard te verbeteren.
Dan zou je moeten zoeken naar de foto met het perfecte springpaard met de perfecte sprong en de houding van de ruiter. Of meerdere foto's om te vergelijken.
Ben benieuwd welke foto je hebt gevonden..
Deels waar niet helemaal. In het rijden moet je enigzins rekening houden met het paard. Vb. ik heb er 1 die rijd ik met het hoofd hoog handen wat hoger en veel in verlichte zit, zo loopt ze het fijnst. Een ander rijd ik weer meer dieper en ronder om meer controle te houden en blijf ik wat meer zitten.
Op de sprong echter zit ik op beide paarden hetzelfde. Je moet proberen mee te gaan met het paard licht contact houden met de mond en je been op zn plek houden.....
Maar eerlijk, lukt niet altijd natuurlijk we doen ook maar ons best
Dit was de foto
[http://94.100.118.166/658700001-658750000/658747201-658747300/658747289_5_7b8y.jpeg
skip5 schreef:ik heb wel een springfoto van een lage hindernis, niet perfect.
had alleen iets meer op mn beugels mogen staan, voor de rest verlichte zit en hij heeft genoeg ruimte in zn hals
http://i52.tinypic.com/2z4zhc2.jpg
LoveBodin schreef:egnie schreef:Of je nou hoog of laag springt je houding is in mijn ogen hetzelfde. Je komt op de hogere sprongen wat meer mee, maar de houding is imo hetzelfde.
maar hoeveel kom je dan mee op een lagere sprong?
wat is dan precies de houding op een lagere sprong? en dan ook echt laag (50 cm ofzo)
dots83 schreef:LoveBodin schreef:
maar hoeveel kom je dan mee op een lagere sprong?
wat is dan precies de houding op een lagere sprong? en dan ook echt laag (50 cm ofzo)
Op een lagere sprong blijf je vaak vanzelf al iets meer terug in je bovenlichaam. Het paard maakt dan ook minder sprong waardoor je ook minder uit het zadel gedrukt wordt zeg maar...
? LoveBodin schreef:dots83 schreef:heb niet zoveel foto's van lage sprongen
Deze was voor het eerst mee bb parcours
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8001_n.jpg[/img]
die vind ik wel goed. maar perfect is het ook weer niet....
kapstokjes en voor mijn gevoel zit je nog te ver voorover gebogen. Als je snapt wat ik bedoel..
ginouque schreef:LoveBodin schreef:
die vind ik wel goed. maar perfect is het ook weer niet....
kapstokjes en voor mijn gevoel zit je nog te ver voorover gebogen. Als je snapt wat ik bedoel..
wat is dan perfect? ik vind die 'kapstokjes' zoals jij ze noemt, absoluut niet storend, sterker nog ik ken 2 verschillende springinstructeurs, de 1 wil dat ik mijn been er aan houd, boven de sprong, zoals deze foto, de ander wil dat ik ze er niet 'aan houd'.
ik vind dit niet storend, wat ik wel storend vind is een onderbeen wat heel erg naar achteren gelegd word, daar kan ik me wel aan storen.
daar zit ook nog in een verschil in.ginouque schreef:dan vind ik de houding vant Dots, nog niet storend, wat ze prikt nietdaar zit ook nog in een verschil in.
klopt vind ik ook, toch ken ik enkele ruiters/instructeurs, die het liever wel zo zien.
en er sneller afvallen, doordat je onderbeen verder naar achter ligt is ook gewoon 'onzin', als je een goed zit hebt en stevig in het zadel zit heb je hier geen last van, er zijn zelf een paar internationale ruiters/amazones die hun been te ver naar achter leggen, maar verder wel goed kunnen rijden.
en dat laatste is moeilijk uitleggen, ook boven een sprong kun je je been van het paard iets afhouden, zonder, het paard te raken.
zoals ik zei er zijn enkele ruiters die internationaal springen en dit ook doen.ginouque schreef:en toch, zoals ik zei als je zit goed is blijf je wel zittenzoals ik zei er zijn enkele ruiters die internationaal springen en dit ook doen.
ik denk niet dat we dan een foto kunnen vinden met de 'perfecte houding.'
dit wordt een welles nietes over blijven zitten met je pootjes extreem naar achter.