Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjoppie schreef:Ik denk ook niet dat niveau een maatstaf is. Wel is begrip van de materie een maatstaf. Zonder het begrijpen van de stof, kan je gewoon geen oordeel geven.
Gypsy schreef:Ik vind dit inderdaad onzin zeg.
Kom dit trouwens vaker tegen hoor. Ruiters die L of bijna M rijden en dan bijvoorbeeld geen tip van me aan willen nemen.
Want ja, ik heb me al jaren niet meer voor een jury durven vertonen en zeg zelf altijd eerlijk dat ik recreatief rijd. Dus dan zal ze er wel geen verstand van hebben. Ik heb idd een hekel aan wedstrijden, maar dat weerhoud me er niet van om thuis wel vrolijk mijn wisseltjes te springen hoor.![]()
Verschil is alleen dat ik het puur voor het paard en mezelf doe. Niet voor die jury, het hele wedstrijdgebeuren kan mijn rug op, ik vind het walgelijk. Maar dat ik er daardoor minder verstand van heb??
Sonja schreef:tjoppie schreef:Ik denk ook niet dat niveau een maatstaf is. Wel is begrip van de materie een maatstaf. Zonder het begrijpen van de stof, kan je gewoon geen oordeel geven.
Hier sluit ik me bij aan, mits 'niveau' bedoeld is als 'wedstrijdniveau'.
Je kunt van het bedoelde trainingsfilmpje vinden dat de trainer te hard is tov zijn paard, maar als je vervolgens gaat blaten over het 'verband' om een paard z'n knie dan sta je gewoon voor l*l.
Mindfields schreef:Ok, voorbeeldje: Ik begrijp echt niet waarom een 'trainer' zijn paard zo moet behandelen, maar ik keur het wel volledig af. Al zou hij een verklaring geven voor zijn gedrag tegen zijn paard, dan nog keur ik het volledig af.
Mindfields schreef:Ik ken meer B ruiters die netjes met hun paard omgaan dan Z ruiters die het uberhaupt interessant vinden hoe hun paard zich voelt, dus inderdaad, wedstrijdniveau zegt niets over wel of geen mening mogen hebben over dierenleed.