Te jong beleerd, te veel belast, teveel laten sloffen, teveel in een verkeerde houding gereden....
Tsja te veel is nooit goed. Maar wanneer is die grens bereikt? Als het paard geblesseerd raakt? Maar die blessure kan ook andere oorzaken hebben. Heeft het paard die blessure dan van overbelasting of door een misstap?
Ik hoor de verhalen wel eens, van de paarden die al kapot zijn voor ze goed en wel volwassen waren. Of de paarden die door een of andere fanatiekeling de vernieling in zijn gereden. Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt, paard wordt in mijn ogen niet correct gertraind, en vervolgens is het dier geblesseerd. Maar hoe vaak kan het verband tussen de rijstijl en belasting en het kapotte paard worden gelegd?
Ik had slechts een vermoeden maar geen bewijs, domme pech bestaat ook gewoon natuurlijk. En wat dan van die mensen die hun paard over het algemeen op de juiste manier houden en trainen, en waarvan het paard ook geblesseerd raakt?
Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën over het verband verkeerde belasting/overbelasting > kapot paard....