Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superlise schreef:als mijn paard meteen naar voren gaat bij zo'n klein stukje kan het niet anders dan dat je behoorlijk wat in je handen heb.
superlise schreef:Er zit bij mij ook wel een verchil tussen echt uit willen schuiven of dat ''controleren'', moeilijk uit te leggen..

TJolieke schreef:Yamcha je slaat gewoon de spijker op zijn kop, niet over twijfelen.

Maar die vond dat ze een perfecte aanleuning had, en ik vond van niet, maar kon niet goed beredeneren waarom niet, en ik kwam het vandaag weer ergens tegen, dus vandaar mijn gepieker.ninajojo schreef:Mijn verzorgpaard heeft de neiging om inderdaad met haar hoofd in de zelfde houding te blijven hangen als ik te snel teugel geef. Ze gaat dan heel extreem kauwen en haar hoofd heen en weer bewegen. Ze is dan echt op zoek naar mijn hand, maar snapt nog niet dat ze omlaag moet.
Als ik haar langzaam een iets langere teugel geef (steeds een paar cm) Dan volgt ze iedere keer mijn hand. Dat is naar mijn idee een goede nageeflijkheid.
Ze wordt niet zwaar en ze blijft ook niet hangen, maar beweegt fijn mee met mijn hand.
Naar mijn idee is je paard inderdaad nageeflijk als hij je hand volgt. Zodat je hem in iedere hoogte kan instellen.
Interessant topic dit!

superlise schreef:Ja ik denk dat we hetzelfde bedoelen, en dan ben ik het dus eens met jou openingspost. Al ken ik veel mensen die wel een paard in de nep-krul laten lopen, al heb ik daar zelf een gruwelijke hekel aan, het is denk ik vooral je manier van rijden, ik bedoel er hoort zoveel volgens de boekjes maar of iedereen dat ook zo doet is een tweede.