kan ik nog rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kan ik nog rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:19

ik twijfel als een gek , rijd nu bijna 2 jaar niet meer intensief af en toe maar ga er snel weer af. ik weeg 120 kg maar wil super graag weer met de paarden bezig rijden enzo.
nu vindt ik het niet eerlijk als het paard me niet kan hebben , kleiner dan 1:70 durf ik niet op. maar kan zo'n paard me wel dragen , lekker galopje lekker drafje en stap.
gewoon een week intensief , mijn houding is nooit goed geweest en heb zonder zadel meestal geen balans. wat zal ik doen weer rijden of...gewoon van de zijlijn kijken. mennen 1x geprobeerd maar ligt me niet helemaal....
trekpaarden zou kunnen maar die zijn klein , zoals een fjord of haf past helemaal niet. en zijn verder geen trekpaarden in mijn omgeving

iemand?

Anoniem

Re: kan ik nog rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:22

Heel eerlijk? Ik denk dat het toch aardig zwaar is. Is er geen mogelijkheid om af te vallen als doel om weer paard te rijden?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:29

om eerlijk te zijn,lijkt het me heel verstandig en als het zou kunnen dat je eerst wat doet afvallen,
#)
maar er zijn zeker wel paarden die jou kunnen dragen,
kun je niet ergens op een manege rijden?
Laatst bijgewerkt door corina21 op 24-04-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:30

Ik zou dan idd proberen af te vallen... En anders lekker gaan mennen?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:30

Wil je een eerlijk antwoord? Ik vind het niet verantwoord om met 120 k op een paard te gaan zitten. Als je weer echt fanatiek wilt gaan rijden, zou ik eerst toch eens proberen een kilo of 30 af te vallen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:36

Ik vind het ook niet verantwoord, maar ik vind het wel super dat je er zo over na denkt!
Is grondwerken niets?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:37

Ik ben op dit moment ook (nog) te zwaar, door medicatie, maar ik ben nog geen 120 kg.
Ook met mijn huidige gewicht en postuur rijd ik op dit moment nog niet ik ben inmiddels bezig met het minderen van de medicatie en werk er flink aan om maar af te vallen (ben al paar kilo kwijt gelukkig).

Pas als ik wat kwijt ben wil ik pas weer op een paard zitten, ik vind het gewoon niet fair voor een paard on die zo te belasten én ik zit zelf niet fijn in het zadel.

Is het voor jou ook mogelijk om eerst af te vallen?

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:39

Om eerlijk te zijn vind ik dat het niet kan.
Ik zou proberen om onder de 100 te komen.

Tot die tijd kan je heerlijk wandelen, longeren, vd'en, poetsen etc.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:45

Denk dat als je afvalt, het rijden ook fijner wordt voor jezelf. Ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen en ik merk dat het rijden een heel stuk prettiger is voor mezelf en m'n paard. Dus nu wil ik nog eens 10 kilo afvallen zodat ik een mooi gewicht heb voor bij mijn lengte. En ik hoop dat het rijden dan nog prettiger wordt en beter gaat. Niet dat ik nou echt super dik was, maar het zat me dwars met rijden. Stel je zelf doelen op paardrijgebied. Dus in de trant van als ik 20 kilo kwijt ben, dan mag ik weer 1x in de week gaan rijden. Als ik 30 kilo kwijt ben, mag ik 2x in de week gaan rijden. Hopelijk gaat dit voor je werken want persoonlijk vind ik je te zwaar om paard te rijden. Succes.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:47

Ik zou voor jouw en het paard zijn gezondheid afvallen tot een kilo of 90.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:52

bedankt voor de eerlijke antwoorden , ben ook bewust van dat ik wil afvallen. maar wil wachten tot ik ene huisje heb puur vanwege de verleidingen thuis.

zal zeker op zoek naar een verzorgpony of oudje. Vden is het einde en longeren , aan de lange lijnen enzo kan ook.
maar een stuk wandelen is ook wel fijn , voor mij en dan de pony.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:55

Ik zou het zelf niet doen :n.
Ik zou echt proberen om naar de 80-90 kilo te gaan voor je weer op het paard stapt.
Lijkt mennen je niet leuk? :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:02

takkie_muis schreef:
bedankt voor de eerlijke antwoorden , ben ook bewust van dat ik wil afvallen. maar wil wachten tot ik ene huisje heb puur vanwege de verleidingen thuis.

Goed dat je er zo over nadenkt!! Maar waarom wachten? Je kunt toch nu al beginnen met een gezonder levenspatroon? :)
Verleidingen zul je altijd tegen blijven komen... die moet je leren weerstaan ben ik bang...
Heel veel succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:47

michellee73 schreef:
Ik zou het zelf niet doen :n.
Ik zou echt proberen om naar de 80-90 kilo te gaan voor je weer op het paard stapt.
Lijkt mennen je niet leuk? :)

mennen is vrij moeilijk al 1 x gedaan hoor :j maar de rengalop in het bos lonkt ongelovelijk erg :+

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:52

Juist omdat mennen moeilijk is is het toch een leuke uitdaging om te leren ? :)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:54

Er bestaan best trekpaarden van 1m70+ hoor :P op zo eentje geloof ik dat het wel kan, maar intensief niet ... als je op termijn wil afvallen zou ik daarop wachten om intensief te gaan rijden. Paardrijden kan ook helpen als je wil afvallen verder.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:47

Ik zou zeker eerst gaan afvallen voordat je op een paard stapt. Je kunt nu al wel wat doen aan je gewicht. Namelijk bewegen. Als je een paardje/pony in de buurt kunt vinden waarmee je kunt wandelen, dan beweegt niet alleen het paard/pony, maar jij ook. Ga eens een rondje doen en doe dit bijvoorbeeld 2x in de week. Dat helpt je al bij afvallen. Je kunt wel minder gaan eten, maar bewegen helpt nog meer.

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:18

Kun je niet gaan wandelen met je pony? Ik doe dat nu ook.. puur voor de conditie (ben niet dik maar zeker niet dun)

Ik en me pony hebben er veel lol in.. én ik leer haar nu nog beter kennen buiten..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:49

Ik ga mee met mijn voorgangers...Maar heb wel nog een tip.

Die hele grote paarden (en met name de warmbloeden daarin) zijn niet per definitie sterker! Er zijn juist grote paarden die helemaal niet zoveel kunnen hebben en lang wat slungelig en slap blijven. Als je dus zover bent dat je weer op een paard gaat zitten, zoek dan vooral een paard dat in verhouding is, dus als het een groot dier is ook een flink stel benen eronder heeft en een goede sterke rug bv.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:53

Ook ik ga mee met mijn voorgangers, maar je zou natuurlijk wel al lekker met een paard/pony bezig kunnen zijn. Poetsen, vrijheidsdressuur, longeren, vrijspringen of gewoon lekker samen gaan wandelen dat is voor beide goed natuurlijk. Succes met afvallen en dan komt die rengalop er heus wel weer:)

Couldbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:28

Je zo opzich wel kunnen rijden op een stevig paardje, maar het is fijner voor het paard én voor jou om eerst wat af te vallen. Zeker nu het weer heel warm is. Lekker een beetje longeren vden en andere leuke dingetjes om mee te beginnen, en mennen is als je het door hebt ook heel leuk, lekker relaxt een ritje maken door de bossen. Afvallen gaat makkelijker met een motivatie dus als jij lekker kunt sporten terwijl je weet waar je het voor doet lukt het je vast om snel weer lekker rond te rijden.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:32

Ten eerste vind ik het goed dat je hierover nadenkt, en je niet zomaar voor je eigen plezier op ieder paard stapt :) Verder ben ik het eens met de rest; ik denk dat het voor jezelf prettiger is als je afvalt. Het vooruitzicht weer lekker in rengalop over de paden te gaan lijkt mij een hele goede stok achter de deur! En ondertussen kun je ook aan de hand gaan wandelen, dat is gezellig én je beweegt intensief.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:33

Ik zou absoluut nog even niet op een paard gaan. Bij 90 kilo zou ik het eens gaan proberen op een sterk paard.
Met 30 kilo minder zullen je rijkunsten ook vooruit gaan. Ik ben 14 kilo kwijt en oh ik merk het zo!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:34

ik zou alleen belg/shire voor je aanraden, maar ook ik ben van mening dat het fijner is voor jezelf als poown als je wat kilootjes kwijtraakt. En ik snap dat over verleidingen ontzettend goed, die kast vol met chipjes.. of een blokje chocola.. of een broodje speculoos als tussendoortje.. met een handje noten.. en een paar aardbeien met slagroom.. Dat is té moeilijk soms.

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:00

zit met hetzelfde dilemma, vreselijk :o
ga ook proberen te diëten de ruin heeft er zo te zien geen last van maar
dat doorzitten is niet te doen met overgewicht, heb mezelf onlangs in de spiegel
tijdens het rijden gezien, echt hoor geen zicht en ik kan doorzitten daar niet van ...
dus sla tjes eten geblazen en stoppen met snoepen

succes takkie muis
:(:)