Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mioux schreef:Je kan ook andere dingen al gaan leren met 3 jaar? Ik ga zelf een 3 jarige fjordxconnemara alles leren.. zoals wandelen, op stem reageren, dekje op, zadeltje op maar er zelf niet op, longeren kleine beetjes etc, pas na een jaar of misschien iets later zelfs, licht aan wat het paardje aangeeft, ga ik eraan denken om erop te klimmen. Ik zou zelf met 3 jaar het nog niet doen, vaak moeten de paarden nog doorgroeien en spieren krijgen om je te kunnen dragen. Daarom wacht ik nog een jaar en ga ik andere dingen doen zodat die straks aan alles gewend is en ik zeker weet dat die er klaar voor is.. Het begin is iets wat ze altijd onthouden en als je het leuk houdt en niet te snel gaat vinden ze het vaak hartstikke leuk, en krijg je minder problemen (ook fysiek voor t paardje) als je er eenmaal op kan.
Ik ga er ook pas na een jaar op en als het paardje er nog niet klaar voor is later, maar niet al met 3 jaar
en werken ook niet dagelijks inderdaad, 2 keer per week doe ik lekker stappen en alles op stem leren en belonen etc.
Paardje moet het aangeven etc de ene mens loopt ook sneller als de andere op 2 benen plaats van handen en voeten
Ik ben er niet zozeer TEGEN dat iemand al met 3 inrijd, maar ook niet zo zeer VOOR. Zolang het paardje er klaar voor is, vind ik er niks mis mee.
Als jullie er beide plezier in hebben zou ik zelf zeggen waarom niet!
ja ik vind het ook maar de ruiter zei dat het flauwe kul was en ze vind het fantastisch en vooral omdat ik net (omdat ze binne een paar dagen 4 is ) ben begonnen met een sprongetje en ze houd er gewoon van ze springt er een halve meter hoger over gwn om wat uit te sloven (ze is zeker niet bang van de balken ofzo, dat ze daar sebiet geen petitie over starten
) ze vind het heerlijk maar ik vermoei haar nog altijd niet te veel het blijft een jong paardje
Doe inderdaad waar jij en je paardje prettig bij voelen en niet om uit te sloven
maar denk niet dat jij zo inelkaar zit!
.