Droes op de manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seigneur3

Droes op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 08:44

Er is droes op de manege maar ik heb ook een verzorgpony alleen als ik met de zelfede kleren als ik ook op de manege eb gedragen raken mij verzorgponys ook besmet heel vervelend moet ik et steeds wassen :o hebben jullie nog een tip?

Sharon89

Re: Droes op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:46

eerst naar de verzorgpony gaan en daarna naar de manage en anders toch echt omkleden en je wassen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:58

Ik zou dan zo iemand zijn die niet meer naar de manege gaat tot het gevaar geweken is. Ik zou het op zijn zachtst gezegd heel vervelend vinden voor mijn verzorgpaarden en hun eigenaar moest ik diegene zijn die die ziekte op het erf gebracht heeft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:23

Tips niet echt maar je moet echt opletten dat je andere kleren aandoet jezelf even douchen en dan pas naar je verzorgpaarden. Of eerst daar naartoe dan naar de manege en als je thuis komt meteen alles in de was en zelf douchen. Of voorlopig even weg blijven van de manege. Zou er vervelend zijn zou je het overbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:24

En andere schoenen aantrekken, ook via je schoenen kan je droes meenemen...
Ik zou de droes stal even vermijden, of inderdaad eerst naar de stal zonder droes gaan, daarna naar de droesstal en daarna álles wassen, dus ook je jas en schoenen...

Seigneur3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:28

Bedankt voor de tips!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:16

Er is een centraal topic over droes op MD, daarin staat veel informatie en ook wat je kunt doen om besmetting te voorkomen. Daarom gaat dit topic op slot, het hoort ook niet op RT-D.