Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liberty22 schreef:kennis van de biomechanica van het paard en jezelf is onontbeerlijk wil je goed leren paardentrainen.
Wannerr is iets flexie wanneer is iets hyperflexie dit weet je alleen als je weet hoevel bewegingen en of rotatie er in welke gewrichten zitten daarna komt het zenuwstelsel en dab het spierstelsel.
Veel om te leren dusdit geld ook voor het lichaam van de ruiter.
HappyH schreef:Natasja 71 Het boek van Sara Wyche spreekt mij ook erg aan, maar het gaat mij niet diep genoeg. Is er een soortgelijk boek dat wel dieper op de materie ingaat? De DVD: Stimmen der Pferde van Gerd Heuschmann vind ik erg duidelijk wat biomechanica betreft, het rijden op de dvd spreekt mij niet zo aan. Al is er wel een duidelijk verschil in beweging te zien als je met meer handinwerking en met een afgedwongen hoofd/halshouding rijdt.
Leuk dat het goed gaat met je paard en dat je je best doet om dat zo te houden en mogelijk te verbeteren.
cherie78 schreef:Er zou een boek moeten zijn, die best heel "diep" op de materie ingaat.
In een ander topic heb ik een aantal quote's van Goofy, die als ik het goed herinner ook meegewerkt heeft aan dat boek.
Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.