Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:op been, aangezien stemhulpen niet toegestaan zijn op wedstrijd, en ik het bovendien veel rustiger en subtieler vind. Paarden staan trouwens prima aan de stemhulpen, dat terzijde.
ilsexxx schreef:Lielle schreef:op been, aangezien stemhulpen niet toegestaan zijn op wedstrijd, en ik het bovendien veel rustiger en subtieler vind. Paarden staan trouwens prima aan de stemhulpen, dat terzijde.
Ja precies. Op het been is ook makkelijker als ik ook andere dingen haar wil gaan leren, zoals wijken etc. Maar dan moet ik het haar nog wel beter aanleren, want ze luistert echt totaal niet naar het been
Zoals door anderen al is gezegd: je kan natuurlijk je stem gebruiken in combinatie met de juiste been- en zithulpen, vervolgens schakel je dan geleidelijk over naar alleen of vooral been- en zithulpen (eventueel af en toe stem erbij).
.

Dan zie je sommige echt kijken, waar ben jij mee bezig?
anjaenrene schreef:Zijn net door aan het rijden dus we gebruiken meer onze stem dan benen om haar nu niet af te stompen zonder dat dat ze het nog snapt. Wordt straks een combi en dan vervalt de stem.