Stelling door nageven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woartel

Stelling door nageven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 17:02

Even een korte vraag, stel je rijdt je paard op de hoefslag, en wil binnenstelling vragen. Waarom is het dan zo dat je met binnenteugel stelling vraagt, en je paard met buitenteugel op de hoefslag houdt. Terwijl als je buitenteugel nageeft, je paard meteen al binnenstelling aanneemt (als ze je hand opzoekt ten minste). Of vergeet ik nu iets?

Geryon

Re: Stelling door nageven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:38

Ik snap niet echt wat je bedoeld. Maar een paard hoor je gewoon op twee teugels nageeflijk te rijden dus een paard neemt niet zomaar sowieso binnenstelling aan in ieder geval (als je goed op twee teugels tijd). Ik weet niet of je dat bedoeld hoor.. En het is toch logisch dat als je binnenstelling vraagt, je dat met je binnenteugel doet en dan op je buitenteugel (en eventueel binnenbeen) hem op de hoefslag houden?

Sowieso rijd je altijd met je buitenhand want dat is je stuurteugel. Voor de rest kan je ook je binnenbeen eraan houden, maar een paard dat helemaal goed in de hulpen is zou dat niet nodig hebben, die gaat nit van de hoefslag af als je alleen maar binnenstelling neemt zonder iets te doen..

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 18:40

Ik snap mezelf ook niet echt, eigenlijk. Ik bedenk me net dat ik eigenlijk twee dingen zeg die hetzelfde zijn. Of twee dingen bedoel die hetzelfde zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:04

Met de binnenteugel vraag je stelling en met je zit en waar nodig binnenbeen zorg je ervoor dat je paard op de hoefslag blijft... buitenteugel doe je toch niet zo veel mee als je alleen maar stelling vraagt op de hoefslag?

sweetdreams_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:16

omdat je rijd met je binnen been naar je buiten teugel