Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
muc schreef:persoonlijke voorkeur van mensen, die hebben idd liever wat meer in de hand
Of misschien als oefening om met stang en trens te rijden......
M_Vainqueur schreef:muc schreef:persoonlijke voorkeur van mensen, die hebben idd liever wat meer in de hand
Of misschien als oefening om met stang en trens te rijden......
Denk precies hetzelfde;)
Mijn moeder reed vroeger met 2 teugels aan het bit omdat ze met 4-tal de enige was zonder trang en trens:P scheen te horen toen:P
hahaha
Urielle schreef:Ik deed dat als voorbereiding op stang en trens, wennen aan het gevoel en de coördinatie van twee teugels in je handen zonder dat je in zijn mond loopt te klieren.
Teugelvoering en inwerking is zoals Professor al zegt totaal anders.
maar dat had een compleet andere reden, ooit meegemaakt dat iemand haar teugel geknapt was toen de paarden door het lint gingen buiten, daar wordt je niet vrolijk van.. dus heb toen een tijdje een 2e (loshangende) teugel erbij aan gehad voor het geval dat.. maar dat is zo lang geleden, dat doe ik inmiddels al lang niet meer.. Professor schreef:Legt u mij dat eens uit, dat is toch geheel niet dezelfde teugelvoering als met stang en trens men kan dan beter twee trensen gebruiken.