Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moll schreef:Je moet je in deze 1 ding af willen vragen waarom praten we over oude meester en niet over jonge meester?
Wanneer we over de groot meesters praten zijn dit mensen die al 60 a 70 jaar ervaring hebben, en veel al de laatste levens jaren kennis door stoten vol met passie, wijsheid, en ervaring, deze ervaring kan je niet hebben op een leeftijd van 30 a 40 jaar.
Klassieke rijkunst is een verzamel woord voor meerdere klassieke scholingen zoals barok, duits en frans.
Klassieke rijkunst kan je heden ten dagen, eigelijk gewoon nog een dressuur proef mee rijden
LilianR schreef:Steinbrecht, Branderup en Radtke hebben het er allemaal over in hun boeken. Xenophon heeft ook een eigen boekje, hier heb ik geen ervaring mee.
LilianR schreef:Steinbrecht, Branderup en Radtke hebben het er allemaal over in hun boeken. Xenophon heeft ook een eigen boekje, hier heb ik geen ervaring mee.
xmarliez schreef:Ik denk dat, dat per instructie verschil Professor. Iedere instructeur heeft een andere volgorde binnen de Academische rijkunst. De een laat het paard eerst goed lopen waardoor de mens leert zitten en de ander leert de mens een zitten en voelen en gaat er vanuit dat het paard volgt. Ik kan me vinden in alle 2 de dingen maar de laatste uiteraard het meeste. Dus het wil niet zeggen dat iedereen binnen de Academische rijkunst beroerd zit.
En nog even over die vraag die ik hierboven al stelde. Waar zijn de goede Klassieke instructeurs hier in Nederland te vinden? En waar zijn goede opleidingen te volgen? Hebben jullie bepaalde suggesties? Wil graag mijn horizon verbreden namelijk.
Citaat:houding zoals steinbrecht beschrijft is niet zo heel belangrijk als je het paard maar niet belemmerd
Professor schreef:Citaat:houding zoals steinbrecht beschrijft is niet zo heel belangrijk als je het paard maar niet belemmerd
Vreemd deze opmerking, van het paard verlangd men wel een goede houding, en de ruiter niet.
Dacht juist dat het een combinatie is, een goede functionele zit, is een stralende combinatie met het paard.
Het gaat er niet alleen om in de Klassieke Reitkunst dat het paard mooi gaat, maar ook de ruiter er als een ruiter op zit.
Gaat u maar eens kijken bei der Morgenarbeit in Wien.
Moll schreef:Professor schreef:Kunt u mij aangeven waar dat staat in het boek van Steinbrecht.
ik zal het vanavond op zoeken voor u