Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en alles wat er dan nog bij komt, iets wat ik doe of iets van buitenaf, zorgt dat hij flipt. Elke negatieve ervaring die we samen opdoen, breekt het onderling vertrouwen, de 'klik' en mijn zelfvertrouwen verder op en zo zak je dieper en dieper weg. Het is niet de eerste keer trouwens. In eerdere periodes ben ik erdoor gekomen door op een moment me voor te nemen dat ik erop ging tot het goed ging. Als ik eraf zou kletteren zou ik er terug opgaan. Dat gaat alleen op voor hele vastberaden dagen, anders werkt het dus verkeerdom. Heb er toen ook twee dagen op rij meer dan drie uur op gezeten met de meest idiote toeren.
liberty22 schreef:@waves , dat is helemaal niet ver weg van mijn trainingsdoel , bij mij staat harmonie en gezondheid van het paard voorop , heb al vele vele dingen gedaan om zelf in een goede balans dus gemoedstoestand te zijn tijdens het rijden , het meeste komt door mijn fanatisme waardoor ik te grote problemen maak van de dingen die nie goed gaan en daar gelijk verdrietig van word zelfs wat wanhopig soms terwijl ik dat moet loslaten , perfectie moet je nastreven dat weet ik bereikken zul je het ws nooit.
MIjn doel is dus in harmonie met mijn paard tot leuke hoogtes te komen klassiek dressuur is mijn weg waar ik me op begeef. En mijn doelen liggen erg hoog