Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Gina schreef:Doordat je je paard telkens aanspoor word hij alleen mij slomer, op een gegeven moment reageert hij niet meer op je been. Bij ons word op de manege gezegd wanneer je been geeft en je krijgt geen reactie moet je gewoon echt een keertje streng zijn zodat ze wel reageert ipv de hele tijd lopen aansporen.
witjelover schreef:Ik zag laatst een filmpje van toen ik aan het rijden was. En het leek alsof ik echt constant aan het aandrijven was in de draf. Maar dat deed ik helemaal niet! Het zadel blijkt gewoon zwaaaaar niet te passen. Het zadel past niet bij mij, en hij ligt ook zwaarberoerd op het paard. Maarja, mensen denken nu al gelijk dat ik elke stap in draf aandrijf.
witjelover schreef:Ik zag laatst een filmpje van toen ik aan het rijden was. En het leek alsof ik echt constant aan het aandrijven was in de draf. Maar dat deed ik helemaal niet! Het zadel blijkt gewoon zwaaaaar niet te passen. Het zadel past niet bij mij, en hij ligt ook zwaarberoerd op het paard. Maarja, mensen denken nu al gelijk dat ik elke stap in draf aandrijf.
winnieloves schreef:Tja, ik kan na 8 jaar rijden nog steeds heel moeilijk mijn onderbenen stil houden. Gelukkig krijg ik nu een nieuw zadel waar ik dat veeel beter op kan. Ik ben daardoor ook zonder sporen gaan rijden, want na een half uur was mijn pony 'immuun' voor het been en reageerde niet meer. Tijdens de les hamert mijn instructrice er altijd op; benen stil houden!!! Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan als je het al die jaren gedaan hebt.
roybrit schreef:winnieloves schreef:Tja, ik kan na 8 jaar rijden nog steeds heel moeilijk mijn onderbenen stil houden. Gelukkig krijg ik nu een nieuw zadel waar ik dat veeel beter op kan. Ik ben daardoor ook zonder sporen gaan rijden, want na een half uur was mijn pony 'immuun' voor het been en reageerde niet meer. Tijdens de les hamert mijn instructrice er altijd op; benen stil houden!!! Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan als je het al die jaren gedaan hebt.
stro toutjes aan je beugel en je singel doet wonderen spierpijn gegarandeerd

Hij zei wel dat het goed werkt!
en niet elke pas geschopt moeten worden