bange dagen van een paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylblik

bange dagen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 11:33

Ligt ook maar net aan, hoe zijn dag is... Bange dagen zijn op het moment best veel ..veel schrik momenten hebben die dagen.. wat ik met deze bedoel is dat meestal de ruiters het paard hiervoor op de donder gegeven en niet eerst bij hun zelf na denken...

dat de meeste mensen het paard hiervoor op hun donder geeft en niet verder denkt of het aan hun ligt maar alleen boos worden op het paard en dan verders geirriteerd verder gaan rijden
Laatst bijgewerkt door sylblik op 11-12-10 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

furious

Re: bange dagen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:34

Wat bedoel je?

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:03

Wat wil je zeggen?

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:05

?

sylblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 12:06

sylblik schreef:
Ligt ook maar net aan, hoe zijn dag is... Bange dagen zijn op het moment best veel ..veel schrik momenten hebben die dagen.. wat ik met deze bedoel is dat meestal de ruiters het paard hiervoor op de donder gegeven en niet eerst bij hun zelf na denken...

dat de meeste mensen denken dat het alleen maar aan het paard ligt.....

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:08

Iedereen geeft hun paard toch anders op hun ''donder'' ?? en wie zegt dat iedereen altijd zegt dat het aan het paard licht?

sylblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 12:09

ken genoeg mensen die dat doen..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:12

Maar wat is dan je doel van dit topic?

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:14

Ik ken onderhand het verschil tussen het echt eng vinden en een beetje klieren.. Als mijn paard het echt eng vind, toen we voor hetbeerst naar buiten gingen bijvoorbeeld toen wilde ik over een bruggetje, enndat vond hij doodeng.. Dan heeft het echt geen zin om hem een doodschop te gaan geven,mmaar dan zeg ik: het is goed jongen, en dan aai ik hem even over zijn hals en dat zeg ik op een rustige beheerste toon en dan vertrouwt hij mij en dan gaat hij er overheen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:15

ja percies het doel van dit topic snap ik ook niet echt.

wat ja iedereen geeft zijn paard op een anderen manier op zijn ''donder'' ene hoeft alleen maar zijn stem te gebruiken en anderen moet keer zijn been aanleggen enzo kan je wel nog meer verzinnen.

maar ik denk niet dat iemand echt z'n paard de schuld geeft, het is en blijft een dier en die doen nou eenmaal wel is onverwachtse dingen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:16

Ik vind dit soort topics heerlijk.

Zo onbegrijpelijk en uit de lucht vallend dat iedereen er vraagtekens bij neerzet :D
Ik snap er ook niet veel van...
Alhoewel, ik snap het wel, maar ik snap niet zo goed waarom dit topic zomaar ineens ergens wordt geplaatst... :o

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:28

het lijkt net een bericht wat gewoon ergens in een topic hoort :')
maar lekker vaag verhaal :j

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:48

ik heb het idee dat de openingspost mist, dat je midden in een topic binnen valt..
Maar dat terzijde:

Er is verschil tussen echt bang zijn of doen alsof. Je hebt van die dagen dat ze ineens voor alles schrikken. Dingen die al tien weken in de bak liggen en ineens is het allemaal eng. Dat heeft dan niks met angst te maken maar met uitproberen of er niet bij zijn. Hoppakee, aan het werk zetten en dan is het vaak weer opgelost.

Iemand die zn paard/ pony goed genoeg kent, voelt ook wel aan of het echte angst is of een spelletje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:06

Mmm, ik dacht bij bange dagen van een paard gelijk aan de titel van een spannend avonturenverhaal.

Bedoelt TS msschien dat met dit koude weer paarden vaak frisser zijn en sneller schrikken, en dat de ruiter dan vanuit schrik het paard gelijk een opdonder geeft? Wat het beste werkt is gewoon voorwaarts oplossen, en lekker aan het werk zetten. Niet te lang stappen maar vrij volt gaan draven en een galopje meepakken in het losrijden. En zelf doen alsof er niks aan de hand is.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:09

Haha, ik dacht bij bange dagen; oud en nieuw komt er weer aan _O-

Maar je bedoelt standaard het paard een rotschop geven als het wegspringt? Zonder er bij na te denken of het echt bang is of loopt te klooien?

Tsja, die hebben je op alle niveau's volgens mij.

Wat ik er van vindt? Ik hoop dat een ieder zijn paard kent en weet of het zich "aanstelt" of dat het echt bang is.

Mijn merrie gaat van alles op zoeken als ze iets moeilijk vindt. Of als een ander paard ergens niet langs wil. Terwijl ze eigenlijk best koel is.
Als 1e er langs gaan, prima, maar als een andere niet wil? Nou dan is het echt even doorzetten met name met stem. En dan moet je nog op passen niet teveel te pushen want dan doet ze het helemaal niet meer pfff.

De ruin is ook best koel maar als hij geen zin meer heeft dan gaat hij ook wat zoeken. Zoals in mijn proef zondag. Hij was het zat dacht laat ik eens leuk omspringen in de rechtergalop (er stond opeens iemand die er eerder niet stond. Paard loopt M1 dus kan best gewoon een rechte lijn in de rechtergalop blijven rijden), en dan daarna tijdens de middengalop op het stuk waar hij al 3x langs was gekomen opeens wegspringen.... Ik kon hem wel schieten. Maar een oefening daarvoor voelde ik al een kleine aarzeling en die had ik helaas genegeerd.
Laatst bijgewerkt door Odeale op 16-12-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:10

i follow it, zin in een debiel topic :P

Celectic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:11

Maare wat wil je met dit topic?