Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jientje schreef:Volgens mij bedoelen ze daar mee dat als je overgangen maakt bijvoorbeeld van draf naar stap je hoofd-hals houding van je paard verandert (hij/zij drukt zich wat omhoog waardoor het er gespannen gaat uitzien.)
Wat je er aan kan doen is veel overgangen rijden en er dan voor zorgen dat je je paard vooral niet te strak houdt in de overgangen. Je lesgever kan je hierbij normaal gezien wel helpen. Het is altijd moeilijk om tips te geven van achter je pc
In ieder geval veel geluk ermee!
Voltige96 schreef:ik zou niet precies weten wat het is, ik geloof dat je dan de heletijd wat wat te druk met de teugels bent en het paard er dan "tegen in" gaat?
_Bitje_ schreef:Tegen de hand is simpel gezegd dat je paard tegen de handhulp in gaat en even zijn neus er uit drukt.
meestal word een paard tegen de hand als hij niet conceqient word gereden en 'niet bij mekaar' word gereden.
Bij overgangen merk je dus dat het paard geen steun in de hand krijgt van de ruiter , of zelf geen steun heeft en het
hoofd daarom omhoog gooit. de hoofd- hals houding veranderd hierdoor.
tips: probeer veel overgangen te rijden en het paard te verzamelen. Zorg dat hij er niet tegen aan gaat hangen.