naambordjes schreef:Ben inmiddels zelf achter het verschil in rijden wat ik normaliter doe en hoe hij je laat rijden.
(even in het heel kort:)
AdB doet eerst alles zonder aanleuning.
Het paard moet op eigen benen zichzelf in balans houden en rechthouden, corrigeren doe je dmv je teugels.
Pas als het paard aanleuning vraagt krijgt ie dat, tot die tijd is er geen (constant) contact met de paardenmond.
Ikzelf krijg zéér goed les vind ik zelf, maar ik rij puur op mijn benen en mijn zit en hou mijn handen eraan.
Bij AdB was het andersom, moest met mijn kont uit het zadel en handen hoog en daarmee het paard in stelling zetten en rechtrichten en niet met mijn benen werken.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden denk ik dan maar, vind hoe ik zelf leskrijg erg fijn maar vond de AdB methode ook wel heel fijn rijden en ik voelde en zag (op film ) zeker verschil met het begin en einde.
En dat is nu net het gene wat mij tegen staat aan zijn methode het corrigeren met de teugels. Ik had het gefilmd en mijn vriend, die geen verstand er van heeft, zei dat het niet zo verstandig van mij zou zijn om hier mee doer te gaan omdat mijn paard op het punt stond hem een knauw te geven toen hij voordeed hoe je met de teugels moet corrigeren.