"Auw, mijn armen"
"Mijn paard is zo zwaar, ik krijg pijn in mijn armen".
Gaat er dan niet een lichtje branden, dat je helemaal verkeerd bezig bent? Paardrijden ís geen krachtsport.
Afgelopen zondag, wedstrijd op stal. Ik kijken bij het inrijden, meisje gaf nog even de laatste 'aanwijzingen' voor vriendin de proef in ging: "Hou hem goed kort, gewoon strak houden, *paard liep met neus op de borst*, laat niet merken dat hij zwaar is, als de jury maar een mooi plaatje ziet".
En juist dat "plaatje" heb ik zo een hekel aan. Kom op zeg, als je pijn in je armen hebt door rijden,
ben je echt verkeerd bezig. Moet je nagaan hoeveel pijn je paard dat in zijn mond heeft, waar je lekker aan hangt.
Een paard wat "rechts sterk is", vind het gewoon moeilijk naar rechts te kijken, dat paard is links gebogen. Rechts is de lange kant, kijkt makkelijk naar links. Als het paard dan naar rechts moet kijken, moet het de hele linker kant eerst oprekken, voordat hij het kan.
En zo ook de navegelijkheid, tegenwoordig word bijna geen paard meer van achter naar voren gereden, maar word gewoon in de krul getrokken. Ben je niet sterk genoeg? (Of is "het paard zoooooo sterk"), dan hang je er toch een slof aan?
Ik irriteer me er echt aan, wat is de mening van Bokt?

Laten we positief blijven.
en de ruiter maar denken dat je naar de rijkunsten aan het kijken bent en dan nog trots zijn ook