we zijn bezig met het inrijden van mijn 4jarige pony, het is een schat van een beestje als je met hem bezig bent daar ligt het niet aan
we zijn bijna 2 maanden geleden rustig met het zadeltje begonnen, en dat vond hij prima, dus toen wezen longeren met zadel tot maandag, toen had ik iemand gevonden die er de eerste keren op wou omdat ik dat net wat te spannend vind
en zodoende, maandag ging ze hangen dat ging prima, ook wezen stappen terwijl ze er aan hing ging ook goed,
gisteren heb ik gelongeerd met zadel ging ook prima, dus we hadden voor vandaag weer afgesproken, ze ging weer hangen ging opzich goed, maar wel weer een stuk minder dan maandag, maar na een paar keer ging het weer helemaal goed en had hij was meet vertrouwen en toen zei de man die haar begeleid dat ze op kon stappen, dat probeerde ze en voordat ze erop zat sprong hij weg en ging ervandoor, ze is gevallen op haar stuitje en kreeg daarna nog een been van hem tegen haar rug aan
nu is hij weer overal een soort bang van
heel vervelend! en het is echt geen rotzak hoor, hij vind het gewoon eng maar ik weet niet wat ik nu moet doen
de man die ons begeleid zei dat ik hem of weg moest brengen om in te laten rijden, maar aangezien hij pas een maand weg is geweest naar het land dag en nacht in gouda, wil ik hem nu niet weer weg doen en het kost natuurlijk best veel geld(niet dat dat zon héél erg groot probleem is maar toch) of hij zei dat ik hem hoe moeilijk het ook is misschien beter kan "inruilen"voor een andere pony. dit is namelijk mijn eerste en als het zo'n gedoe allemaal is , zei hij je wilt natuurlijk ook wel beginnen en verder met een pony.
wat denken jullie nou dat het beste is, ik kan niemand meer vinden bij ons die er op gaat, en ik vind dat zelf ook onverstandig voordat er daalijk échte ongelukken gebeuren
ik hoop dat iemand een goede raad heeft!