Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sammy1 schreef:ik moet zeggen ik heb 2 paarden ingereden die eerst voor de wagen zijn geweest,
en ik kan je vertellen dat dat echt super ging je hebt al alles erop zoals een rem en stuur.
paard is dan ook een stuk nuchterde in de kop,
dus ik zou eerst inspannen.
sammy1 schreef:ik moet zeggen ik heb 2 paarden ingereden die eerst voor de wagen zijn geweest,
en ik kan je vertellen dat dat echt super ging je hebt al alles erop zoals een rem en stuur.
polly2 schreef:nou dat klinkt wel heel eerst leren voor de kar en dan pas er opsammy1 schreef:ik moet zeggen ik heb 2 paarden ingereden die eerst voor de wagen zijn geweest,
Het is echt opstappen en wegrijden in de meeste gevallen...
Daarom beleren wij paarden ook altijd eerst voor de kar. Zelfs als we niet van plan zijn om met dat paard te blijven mennen is de eerste werkervaring van een paard bij ons altijd het aangespannen werk. Niet altijd tot de kar er achter, soms houden we op met de sleep....maar ook dan heb je er al zoveel voordeel van als je er op stapt!
Ibbel schreef:Nagano schreef:nu nog iemand vinden die het mij kan leren rond om brabant (waawijk)
Als jij niet kunt mennen en nog nooit een paard beleerd hebt, breng 'm dan in hemelsnaam ergens heen om te beleren. Als je niet kunt rijden ga je toch ook niet beginnen met een paard zadelmak maken?
volgend jaar pak ik haar verder onder het zadel. Ze krijgt eerst nog even lekker de tijd om uit te groeien en overal aan te wennen. polly2 schreef:sammy1 schreef:ik moet zeggen ik heb 2 paarden ingereden die eerst voor de wagen zijn geweest,
Het is echt opstappen en wegrijden in de meeste gevallen...
Daarom beleren wij paarden ook altijd eerst voor de kar. Zelfs als we niet van plan zijn om met dat paard te blijven mennen is de eerste werkervaring van een paard bij ons altijd het aangespannen werk. Niet altijd tot de kar er achter, soms houden we op met de sleep....maar ook dan heb je er al zoveel voordeel van als je er op stapt!
Nagano schreef:Bert bans van Steenhof Stables in Oisterwijk! Hij is een aardige vent, heel goed met paarden en een prima instructeurnu nog iemand vinden die het mij kan leren rond om brabant (waawijk)
ElsB schreef:Nagano schreef:Bert bans van Steenhof Stables in Oisterwijk! Hij is een aardige vent, heel goed met paarden en een prima instructeurnu nog iemand vinden die het mij kan leren rond om brabant (waawijk). Kijk hier: http://www.steenhofstables.com/. Hij kan je paard beleren en geeft men-les. Ook kan je bij hem je koetsiersbewijs halen.