Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sonja schreef:Voor 50 euro maken ze allemaal een uurtje voor je vrij hoor, 'instructeur' of niet.
Ik wil weten waarom iets wat ik zelf goed vind door de jury niet gezien of beloond wordt. Ik heb ook jaren gelest bij iemand die ook jury is. Hield in dat ik niet bij hem mocht starten, maar ik had wel altijd begeleiding van iemand die wéét wat er in de ring getoond moet worden, die op de hoogte is van alle regelementen, en die me kan helpen met het vertalen van dagelijkse training naar showresultaat.Quir schreef:De één geeft voor de middendraf een 8 en de ander een 4. Terwijl het dezelfde middendraf is. Soms zitten er 30 of meer punten verschil tussen jury's van dezelfde proef.

Zulke dingen kosten nou eenmaal tijd om op te lossen en te trainen, en als je dan in de tussentijd toch start dan moet je accepteren dat die ene oefening niet beter is dan een 4 of een 5
(teminste die van mij wel). Sonja schreef:Nog even een vraagje; weten jullie bij het inschrijven van een wedstrijd dan niet welke jury er is?
"Wij" weten dat van te voren namelijk, dat is bij opening van de inschrijving bekend. Ik heb ook wel een jury waar ik echt niet bij start omdat ik echt nog nooit zoveel dom gezwam in de ruimte heb gehoord als van dat heerschap.
En hij mij dan 'beloond' met net wel/net niet een verliespunt..
Maar als hij er dan zit is dat écht balen, zeker als hij in de eerste proef zit, want dan mag je de tweede proef ook niet starten als je de eerste niet doet.. Dus dan sta je daar, opgezadeld, ingevlochten, losgereden en al..
Heb het wel eens gehad dat ik helemaal klaar was, ik ging melden; zie ik hem zitten. Toen heb ik vriendelijk bedankt en ben ik omgedraaid, heb mn paard nog even uitgereden en haar op de trailer gezet.